metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

🦠 پژوهشگران سوئدی دریافته‌اند که نوع خاصی از باکتری این قابلیت را دارد که از شکر، جریان برق تولید کند.
به نقل از مجله ادونسد ساینس نیوز، باکتری‌ها می‌توانند از سلول‌های خود، جریان برق تولید کنند. این فرآیند با نام "انتقال الکترون خارج سلولی" شناخته می‌شود.
گروهی از پژوهشگران "دانشگاه لوند" (Lund University) سوئد، فرآیند  انتقال الکترون خارج سلولی را در نوع متفاوتی از باکتری یعنی "باکتری اسید لاکتیک" (LAB) بررسی کرده‌اند. این باکتری هم در دستگاه گوارش انسان و هم در دستگاه گوارش حیوان وجود دارد.
پژوهشگران در این بررسی، اتفاقاتی که طی فرآیند انتقال از باکتری به الکترود برای الکترون‌ها رخ می‌دهد، بررسی کردند. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که انتروکوک موجود در یک الکترود می‌تواند به رشد جریان الکتریکی ناشی از متابولیسم سلول کمک کند. هنگامی که باکتری، شکر را در سلول خود تجزیه می‌کند، الکترون‌ها آزاد می‌شوند. تبدیل طبیعی الکترون‌ها به الکترود، با کمک مولکول‌های موسوم به "کوئینون"(quinone) رخ می‌دهد که درون غشای سلول قرار دارند.

 http://s8.picofile.com/file/8341953050/%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF_%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86_1_.jpg

 #رباتی که از خاک #مریخ #سوخت_موشک می سازد
   
ناسا مشغول ساخت رباتی است که با استحصال آب از خاک مریخ، سوخت مورد نیاز برای موشک را فراهم می کند.
به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، ناسا مشغول ساخت رباتی است که می تواند با استخراج خاک مریخ آن را به سوخت موشک تبدیل کند. این ماشین آب را از خاک استحصال و به متان تبدیل می کند. به گفته محققان در آینده از متان برای سوخت موشک استفاده می شود.
به این ترتیب مشکل پیش روی ناسا برای سبک نگه داشتن موشک ها هنگام پرواز و حفظ سوخت برای سفر رفت و برگشت به مریخ حل می شود.
این درحالی است که ناسا تصمیم دارد در اوایل دهه ۲۰۳۰ میلادی فضانوردان را به مریخ بفرستد. ربات های جدید «کارخانه های تبدیل غبار به نیرو» نام گرفته اند و بخشی مهم از این سفر به حساب می آیند.
کرت لوچت رهبر این پروژه مقاله ای درباره این ربات ها در IEEE Spextrum منتشر کرده است. لوچت و همکارانش مشغول ساخت نمونه اولیه این سیستم هستند که ISRU نام دارد.
ربات مذکور اجزای تشکیل دهنده آب یعنی هیدروژن و اکسیژن را در فرآیند الکترولیز از خاک جدا می کند. در مرحله بعد هیدروژن با کربن موجود در اتمسفر مریخ ترکیب می شود تا متان تولید کند که سوخت موشک است.
هم اکنون سوخت موشک ها هیدروژن مایع است. اما متان از آن تثبیت شده تر است و می توان آن را در تانک های کوچک تر و در دمای قابل کنترل ذخیره کرد.
 ناسا تصمیم دارد نخستین بار در ماموریت ارسال فضانوردان به مریخ این فناوری را به کار گیرد.
 http://s8.picofile.com/file/8341953076/%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF_%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86_2_.jpg

تولید #چوب_مصنوعی #ضد_آب و #ضد_آتش
پژوهشگران راه حل تولید چوب مصنوعی ضد آب و ضد آتش را در استفاده از پلیمر رزین می‌دانند. برای این منظور آنها مقدار کمی از پلی ساکارید کیتین را با پلیمر قند به‌دست‌آمده از پوست خرچنگ و میگو ترکیب می‌کنند و سپس محلول به‌دست‌آمده را سرد می‌کنند. پس از سرد شدن محلول، ساختاری پر از منافذ و کانال‌های کوچک به وجود می‌آید. حال این ماده‌ی سبک و مشبک به‌دست‌آمده را تا دمای ۲۰۰ درجه حرارت می‌دهند تا پیوندهای شیمیایی قوی در ساختار آن ایجاد شود.
همچنین سرعت بیش‌تر در پروسه‌ی سرد کردن و خشک کردن محلول باعث ایجاد منفذها و کانال‌های ریزتری در ساختار جامد به‌دست‌آمده می‌شود که نتیجه‌ی آن استحکام بیشتر است. فرایند حرارت‌دهی با دمای بالا نیز به‌منظور تقویت پیوندهای شیمیایی بین مولکول‌های رزین موجود در این ماده است که باعث افزایش استحکام هر چه بیشتر ساختار به‌دست‌آمده می‌شود. این تیم پژوهشی با اضاف کردن الیاف مصنوعی و طبیعی به محلول مورد نظر توانستند استحکام چوب مصنوعی خود را افزایش دهند.

بر خلاف چوب طبیعی، این مواد به‌سرعت تولید می‌شوند و مانند چوب طبیعی نیاز به سال ها رشد کردن ندارند. علاوه بر این، این ماده قادر است به‌راحتی آب را دفع کند. طبق آزمایش‌های انجام‌شده، این ماده با قرار گرفتن در آب یا محیط اسیدی، تنها مقدار ناچیزی از استحکام و مقاومت فشاری خود را از دست داد. این در حالی است که انجام همین آزمایش با شرایط مشابه روی چوب درخت بالسا باعث کاهش استحکام آن به میزان ۶۶ درصد و کاهش مقاومت فشاری آن به میزان ۴۰ درصد شد. همچنین این ماده تولیدی مقاومت زیادی در برابر شعله‌ور شدن از خود نشان می‌دهد و پس از خارج شدن از معرض شعله‌ی آتش، سوختن آن به سرعت متوقف می‌شود.
می‌توان از این ماده در ساخت بسته‌بندی‌های ضدضربه نیز استفاده کرد. همچنین وجود مقدار زیادی منفذهای هوا در ساختار این چوب جدید باعث شده تا بتوانیم از آن به‌عنوان یک عایق مناسب در صنعت ساختمان‌سازی استفاده کرد. در صورت استفاده از پلیمرهای سازگار با محیط زیست در ساخت این محصول به جای پلیمرهای رزین علاقه به خرید آن در بازار مصرف افزایش خواهد یافت.