metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

http://s9.picofile.com/file/8304276850/%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%B1_%D8%B2%D9%86%DB%8C.jpg

#شیار_کاری ( #fluting ) از لحاظ فنی ، یکی از عملیات های ماشین کاری است که برای مقاصدی ، در برخی اجزای سلاح ها اجرا می شود.
این کار عبارت هست از تراشیدن بخشی از سطح خارجی قطعه ی مورد نظر و ایجاد شکاف یا شیار .
به قطعات شیار کاری شده اصطلاحا fluted یا grooved گفته می شود .
مهمترین هدف از این کار ، ابتدا کاهش وزن  قطعات فلزی و در نتیجه کاهش وزن کلی سلاح هست و سپس کمک به عملیات " هواخنک  " پس از شلیک ؛ توضیح آنکه با تراشیدن سطح لوله ی سلاح و ایجاد شیار ، سطح تماس با هوا زیاد تر شده و همچنین به دلیل نازک تر شدن لوله و جریان هوا در شیار ، حرارت درون لوله زودتر به بیرون منتقل می شود.
 
دو الگوی اصلی برای شیار کاری وجود دارد :
اول الگوی خطی که خودش بر سه نوع هست :
 
1: الگوی مستقیم  . این الگو که شایع ترین الگوی شیار کاری است ، در لوله های انواع سلاح های هجومی و تک تیراندازی و حتی سلاح های کمری  وهمچنین به طور به شکل سنتی در سیلندر سلاح های رولور دیده می شود .
 
2 : الگوی مارپیچ : این الگو بیشتر برای قطعات داخلی سلاح و بالاخص گلنگدن استفاده می شود . البته برای گلنگدن از الگوهای دیگه از جمله الگوهای غیر خطی هم استفاده می شود.
 
3: الگوی دایره ای
 
دوم : الگوی غیر خطی : که شامل اشکال زیادی از جمله نقطه گذاری ، طرح های لانه زنبوری و اشکال پیچیده ی دیگر میشود.  
 
باید به این نکته توجه کرد که اگرچه شیار کاری باعث خنک شدن سریعتر لوله پس از هر شلیک میشه و از داغ شدن (overheating) سریع لوله جلوگیری میکنه لکن سلاح با لوله ی یکپارچه و شیار کاری نشده ، توانایی بیشتری در تحمل گرمای ناشی از شلیک های طولانی مدت رو دارد.همچنین مشخصا از سفتی ( Stiffness ) بیشتری به دلیل بیشتر بودن و یکپارچگی متریالش بهره مند هست . مواردی دیده شده که بر اثر فشار زیاد به لوله ی تفنگ ، لوله درست از محل شیار کاری شده به چند پاره تقسیم شده .
🆔 @metallurgydata : کانال دانش

مجید غفوری