metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

http://s3.picofile.com/file/8218385176/%D8%B1%DB%8C%D8%AE%D8%AA%D9%87_%DA%AF%D8%B1%DB%8C_%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82_%D8%A8%D8%A7_%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA_%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C.jpgریخته گری دقیق در بین روش های ریخته گری یک محدوده کلیدی را به خود اختصاص داده است و بر این اساس تولید قطعاتی با اندازه های دقیق و شکل مشخص اهمیت زیادی پیدا کرده است . ریخته گری دقیق کاربردهای فراوانی در صنعت و هنر ازجمله صنایع هوایی ، خودرو ، مجسمه سازی و ... دارد .

در این آزمایش سعی بر تشکیل پوسته سرامیکی ریخته گری دقیق به شکل صحیح شده است و در پی نتایج بدست آمده از این آزمایش ، بنا بر بررسی فاکتورهایی از جمله دقت ابعادی ، صافی سطح ، عیوب ریخته گری دقیق و عوامل آن ، عوامل موثر بر سلامت پوسته و ... متناسب با مواد اولیه بکار گرفته شده در آزمایش نهاده شد.


مواد اولیه اساسی برای این آزمایش چسب سیلیس کلوئیدی ، پودر زیرکن ، ماده تر کننده و ماده ضد کف بوده و از آلیاژ آلومینیوم برای ذوب ریزی استفاده شد. شرایط کلی آزمایش نیز مواردی از جمله موم زدایی 100 درجه سانتی گراد ، 900 درجه سانتی گراد دمای پیشگرم و 1200 درجه سانتی گراد دمای پخت قالب در نظر گرفته شد.
در مرحله ای دیگر از آزمایش با شرایط و مواد اولیه یکسان ، از آلیاژ برنج برای ریخته گری پوسته سرامیکی استفاده شد که در آزمایش مذکور نیز نتایج به نسبت مطلوبی بدست آمد. لازم به ذکر است که مهمترین فاکتوری که در این آزمایشات به دنبال آن بودیم فاکتور صافی سطح و دقت ابعادی بوده که با توجه به امکانات در دسترس ، نتایج راضی کننده ای حاصل شد.


نتایج آزمایش نشان داد که مواد اولیه انتخاب شده برای آزمایش و مهمتر از آن درصد ترکیب این مواد با یکدیگر تاثیر بسزایی در رسیدن به هدف که تشکیل پوسته سرامیکی بوده ، داشته است.

 

 لینک دانلود کل متن و تصاویر 8 صفحه


مجید غفوری