metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی
http://s9.picofile.com/file/8339774684/%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%AA_%D8%B3%D9%87_%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C_%D9%81%D9%84%D8%B2%D8%A7%D8%AA_1_.jpg

دانش پرینتر سه بعدی صنعتی چیست؟
در چند سال اخیر، پرینتر 3 بعدی فلزی صنعتی، به طور فزاینده ای در بین صنایع بزرگ محبوب شده است. زیرا این پرینتر های منحصر به فرد صنعتی، هر ماده ترکیبی پیچیده از خواص عملی و زیبایی را با توجه به انواع محصولات، نمونه اولیه، مینیاتوری، جواهرات، قطعات کاربردی و یا حتی وسایل آشپزخانه ارائه می دهد.
به همین دلیل بازار پرینتر سه بعدی فلزی صنعتی بسیار داغ است در واقع، برخی از قطعات تولید شده توسط پرینتر سه بعدی فلزی صنعتی خوب هستند، اگر نه بهتر از آنچه که توسط روش های سنتی ساخته شده است اما مزایای بسیار زیاد فناوری تولید افزایشی را فراموش نکنیم.
در تولید سنتی، ساخت فلزات و اشیاء پلاستیکی می تواند یک فرایند بی معنی باشد. قسمتهای زیادی از قطعات به صورت مواد مازاد دور ریخته می شود. هنگامی که سازندگان هواپیما، قطعات فلزی را تولید می کنند، تا 90 درصد از مواد قطع شده و دور ریخته می شود. قطعات تولید شده توسط پرینتر سه بعدی فلزی از انرژی کمتری استفاده می کنند و به میزان بسیار زیادی، زباله را کاهش می دهند. به خصوص، به عنوان قطعات تولید شده توسط پرینتر سه بعدی می تواند تا 60٪ سبک تر در مقایسه با تولید سنتی در  بخش خودرو. صنایع هواپیما و غیره که همین مبحث، به تنهایی صرفه جویی میلیاردها دلاری از طریق کاهش وزن و عمدتا مصرف سوخت کمتر را به همراه خواهد داشت.

http://s8.picofile.com/file/8339774650/%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%AA_%D8%B3%D9%87_%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C_%D9%81%D9%84%D8%B2%D8%A7%D8%AA_1_.gif

پرینتر سه بعدی فلزی در خانه
اگر شما می خواهید پرینتر سه بعدی فلزی را در خانه دهید، چه باید بکنید؟ پرینتر سه بعدی فلزی به دمای بسیار بالا برای تولید مورد نیاز دارد، شما نمی توانید از پرینتر سه بعدی FDM برای آن استفاده کنید.
به سادگی بگویم که هیچ راهی برای قرار دادن پرینتر سه بعدی فلزی در این دهه وجود ندارد. و شما احتمالا یک پرینتر سه بعدی فلزی، در خانه خود را تا سال 2020 نخواهید داشت. اما در چند سالی که فناوری نانو پیشرفت می کند، ممکن است رشد قابل توجهی در برنامه های جدید داشته باشیم.
البته شاید در حال حاضر مقدور نباشد پرینتر سه بعدی فلزی صنعتی که قطعات مصرف نهایی را تولید می کنند را در خانه داشته باشیم اما می توانبپیم با پرینتر سه بعدی SAL و یا DLP قالب دقیق قطعات فلزی مخصوصا از طلا و نقره را بسبزیم و در همان خانه مسیر را ادامه دهیم تا به محصول نهایی قابل مصرف برسبم.
حتی اگر شما نمیتوانید اشیاء فلزی سه بعدی را در خانه تولید کنید، هنوز می توانید از فیلامنت هایی که  پودرهای فلزی به آنها اضافه شده است را با پرینتر سه بعدی FDM  استفاده کنید. ColourFabb، ProtoPasta یا TreeD Filament ها فیبرهای فلزی PLA کامپوزیتی را ارائه می دهند. اینها فیلامنت هایی هستند که حاوی درصد قابل توجهی از پودرهای فلزی می باشند اما پلاستیک به اندازه کافی برای تولید سه بعدی در دمای 200 تا 300 درجه سانتیگراد را دارند و تقریبا هر با هر پرینتر سه بعدی نیز سازگار می باشند. در عین حال، آنها فلز کافی برای نگاه کردن، حس کردن و حتی وزن یک شیء فلزی را دارند. فیلامنت های مبتنی بر آهن حتی در شرایط خاص، زنگ می زنند.
اما شما می توانید حتی پیشتر بروید. معمولا فیلامنتهای پرینتر سه بعدی دارای 50 درصد پودر فلزی است اما شرکت Formfutura هلندی ادعا کرده که نسبت به 85 درصد پودر فلزی و 15 درصد PLA را افزایش داده است. فیلامنت های پرینتر سه بعدی فلزی 3D MetalFil برنز باستانی و Metalfil مس کلاسیک نامیده می شود. شما حتی می توانید آن را در دمای متوسط "190" تا 200 درجه سانتیگراد توسط پرینتر سه بعدی FDM تولید نمایید.
http://s8.picofile.com/file/8339774692/%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%AA_%D8%B3%D9%87_%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C_%D9%81%D9%84%D8%B2%D8%A7%D8%AA_2_.gif
پرینتر سه بعدی فلزی صنعتی
ما اگر شما می خواهید نتایج کاملا حرفه ای داشته باشید چه؟ آیا حتما باید پرینتر سه بعدی فلزی صنعتی را برای کسب و کار خود خریداری کنید؟ ما نمی خواهیم آن را توصیه کنیم مگر اینکه شما هر روز بخواهید تولید سه بعدی داشته باشید و یا به عبارتی یک کارفرمای صنعتی هستید.. قیمت پرینتر سه بعدی فلزی صنعتی کمی بالا است: یکپرینتر سه بعدی صنعتی با مارک  EOS یا  Stratasys، از $ 100،000 تا 500،000 دلار هزینه دارد. همچنین یک اپراتور و پرداخت نهایی.
هزینه های پرینتر سه بعدی فلزی صنعتی بسیار کمتر از تولید سنتی می باشد.
به استثنای اینکه شما می خواهید یک کسب و کار پرینتر سه بعدی را شروع کنید و یا اینکه کارخانه و صنعت ساخت و تولید شما نیاز به پرینتر سه بعدی فلزی صنعتی دارید، دیگران بهتر است از یکی از شرکتهای ارائه دهنده خدمات تولید سه بعدی فلزی صنعتی، استفاده نمایند. در همه کشورها و مناطق وجود دارد اما مهمترینها و پیشتازان این عرصه همانا از خدمات پرینتر سه بعدی حرفه ای  Shapeways ، Sculpteo  و iMaterialise استفاده نمایید.
مواد اولیه پرینتر سه بعدی فلزی صنعتی
آلومینیوم
فولاد
برنج
مس
برنز
نقره
طلا
پلاتین
تیتانیوم

http://s8.picofile.com/file/8339774734/%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%AA_%D8%B3%D9%87_%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C_%D9%81%D9%84%D8%B2%D8%A7%D8%AA_2_.jpg
اگر شما یک طلاساز هستید، شما می توانید الگوهای موم را برای ریخته گری فلزات ویژه سفارش دهید. البته بر بالا توضیح دادیم که با یک پرینتر ارزان قیمت SLA یا DLP ، خودتان می توانید این کار را انجام دهید و طرح های بسیار پیچیده ای را بسازید و بازار را سورپرایز کنید.

http://s8.picofile.com/file/8339774776/%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%AA_%D8%B3%D9%87_%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C_%D9%81%D9%84%D8%B2%D8%A7%D8%AA_4_.jpg
لطفا توجه داشته باشید که تولید از طریق پرینتر سه بعدی به طراحی سه بعدی دقیقی نیاز دارد.که هم خودتان در شرکت می توانید انجام دهید و هم شرکتهای خدماتی طراحی سه بعدی و شرکتهای ارائه خدمات تولیدات پرینتر سه بعدی حرفه ای....

پرینتر سه بعدی فلزی صنعتی برای مهندسین و طراحان سه بعد
چرا مهندسان و طراحان باید در مورد پرینتر سه بعدی حرفه ای آگاهی داشته باشند؟
اول از همه، شما باید سه روش مختلف تولید سه بعدی از طریق پرینتر سه بعدی فلزیرا بشناسید.
این این فناوری پرینتر سه بعدی فلزی، یک جریان پودر بسیار متمرکز فلزی را از طریق نازل اکسترودر می فرستد. سپس پودر توسط یک لیزر گداخته می شود که آن را سخت می کند. فناوری پرینتر سه بعدی فلزی DED " Directed Energy Deposit "  برای تولید سه بعدی اشیای بزرگ که جزئیات بسیار پیچیده ای ندارند عالی است . پرینتر سه بعدی فلزی  DED نیز می تواند برای تعمیر قطعات شکسته استفاده شود. همچنین امکان استفاده از سیم به جای پودر وجود دارد، اما دقت کمتری خواهد داشت.
این فناوری پرینتر سه بعدی فلزی، رزین اتصال دهنده مایع را روی یک ماده فلزی پودری می پاشد. این تکنولوژی پرینتر سه بعدی، تولیدی بسیار سریع و نسبتا ارزان را ارائه می کند و همچنین می تواند برای ایجاد ساختارهای بزرگ استفاده شود. نقص در فرآیند وجود دارد: نقاط قوت و چگالی اشیا را نمی توان با چیز واقعی مقایسه کرد. شما می توانید بخش های پیوست شده را به مرحله بعد اضافه کنید تا آنها را قوی تر کنید، اما این کار برای شما در برخی موارد هزینه خواهد داشت.
در حال حاضر محبوب ترین پردازش پرینتر سه بعدی فلزی است. یک لیزر، ماده فلزی را در یک بستر پودری ذوب می کند، بنابراین لایه ی شیء را لایه به لایه ایجاد می کند. این روند آهسته است، همچنین نیاز به روشی طراحی دقیقتری دارد. اما نتایج به دست آمده، بسیار قوی و با دوام است.

چیزهایی که باید هنگام تولید سه بعدی فلزات در نظر بگیرید
هر ماده اولیه فلزی خواص منحصر به فردی دارند که باید در زمان طراحی سه بعدی، مورد توجه قرار دهید. شما می توانید مشخصات را از تولید کننده یا شرکت خدمات پرینتر سه بعدی فلز به طور مستقیم دریافت کنید.
اکثر طرح های سه بعدی نمی تواند بدون تغییر در طراحی سه بعدی توسط پرینتر سه بعدی فلزی تولید شوند و شما نمی توانید فایلی که برای چاپ پلاستیکی طراحی سه بعدی شده است و شروع به تولید سه بعدی با فلز کنید.
همچنین اکثر طرح های سه بعدی که برای فرزکاری CNC طراحی شده اند با پرینتر سه بعدی فلز سازگار نیستند. اشیاء CNC دارای حجم بیشتری هستند - اگر شما بخواهید این کار را انجام دهید هزینه تولید سه بعدی فلزی بسیار بالا خواهد بود
مزایای پرینتر سه بعدی فلزی صنعتی
قابل اعتماد است و با نتایج سازگار.
می تواند اشیاء سبک وزن تولید کند.
قطعات بسیار سخت و قوی تولید می کند.
ضایعات بسیار کمتری ایجاد می کند
ساختارهای منحصر به فرد و پیچیده ای را که با ریخته گری نمی توان ساخت، پرینتر سه بعدی فلزی به آسانی آنرا تولید سه بعدی می کند.
نقوش برجسته سه بعدی بر روی قطعات فلزی
البته،نمی توان برای تولید انبوه استفاده کرد زمان تولید طولانیست.
نمی تواند قطعات بسیار بزرگ تولید کند.

http://s9.picofile.com/file/8339774750/%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%AA_%D8%B3%D9%87_%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C_%D9%81%D9%84%D8%B2%D8%A7%D8%AA_3_.jpg

لینک دانلود ویدئو مکانیزم پرینتر های سه بعدی فلزی- 10 مگابایت