metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

وقتی بار کرونا (یونیزه شدن هوای اطراف یک رسانا)، با اختلاف پتانسیل بالا از طریق یک سوزن عمودی بر روغن موجود روی یک صفحه فولادی اعمال می‌شود، این پدیده‌ای با عنوان #کندوی_عسل_الکترونیک شناخته می‌شود.

این الگو ( #کندوی_عسل_الکترونیک  ) نوعی ناپایداری است که در اثر فشار مجموعه‌ای از یون‌ها بر سطح روغن موجود بین دو رسانای فلزی اعمال می‌شود و موجب نازک شدن لایه روغن و در نهایت کنار رفتن آن و انتقال بار از سوزن به صفحه فولادی می‌شود.
یک نوجوان پاکستانی که محمد شهیر نیازی نام دارد در سال 2016 میلادی در یک مسابقه بین‌المللی فیزیک در روسیه با موضوع آشنا شد و پس از آن تلاش کرد تا یک اقدام علمی در این خصوص انجام دهد. به همین دلیل شروع به مطالعه ادبیات علمی مربوطه کرد و در نهایت توانست دو عامل جدید موثر در پدیده کندوی الکترونیک را شناسایی و یک مقاله علمی در این رابطه چاپ کند.
او برای عکسبرداری از این پدیده از روشی موسوم به Schlieren photography استفاده کرد که برای تشخیص تراکم مایعات کاربرد دارد. هنگامی که یون‌های کندوی الکترونیک از سوزن به سوی صفحه فولادی حرکت می‌کنند، جریان هوای کوچکی را ایجاد می‌کنند که در عکس‌های نیازی قابل مشاهده است.
همچنین نیازی برای عکس برداری از تغییرات دمایی روغن در زمان شکل‌گیری کندوی الکترونی، از شیوه عکاسی گرمایی استفاده کرد. این تغییر دما حاصل گرمایش گاز باقی مانده و واکنش‌های گرماده است.
 گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Royal Society Open Science منتشر شده است.
🆔 @metallurgydata : کانال  تلگرامی دانش

http://s9.picofile.com/file/8310345884/%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88_%DA%A9%D9%86%D8%AF%D9%88%DB%8C_%D8%B9%D8%B3%D9%84_%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9.jpg