metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

http://s8.picofile.com/file/8280623384/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA_%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%B3%DB%8C%D9%85_%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D8%B2_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B3.jpg

فیزیکدانان دانشگاه استنفورد با استفاده از الماس‌واره(کوچکترین بخش‌های الماس) موفق به ابداع باریکترین سیم برق جهان به عرض سه اتم شده‌اند.
 سازندگان بر این باورند که روش جدید مورد استفاده برای تولید این نانو سیم می‌تواند در آینده برای ساخت سیم‌های بسیار کوچک برای طیف گسترده‌ای از کاربردها از جمله پوشاک تولید کننده برق، دستگاه‌های اپتوالکترونیک و حتی ساخت مواد ابررسانا با قابلیت هدایت برق با کمترین اتلاف استفاده شود.

 الماسواره‌ها که از زنجیره‌های به هم پیوسته کربن و هیدروژن ساخته شده‌اند، معمولا بطور طبیعی در مایعات نفتی ایجاد می‌شوند. برای این تحقیق، محققان به استخراج مولکول‌های کوچک و جداسازی آن‌ها پرداخته و یک اتم سولفور را به هر یک متصل کردند. این الماسواره‌های متصل به سولفور در یک محلول ساخته شدند تا به یون‌های مس چسبیده و اجزای نانوسیم را ایجاد کنند.
 در این محلول، اجزا توسط پدیده‌ای موسوم به نیروی واندروالسی دور هم متراکم شدند. نیروی واندروالسی به نیروی نسبتا ضعیف بین مولکول‌های یک ماده گفته می‌شود.
 

در این سیم، اتم‌های مس و سولفور هر جزء در وسط به هم متصل شده و هسته رسانای سیم را تشکیل می‌دهند و الماسواره‌های بزرگتر نیز در بخش خارجی قرار گرفته و پوسته عایق را شکل می‌دهند. مقیاس اتمی این سیم‌ها و رسانا بودن آن‌ها، بخش مهمی از سودمندی آن‌ها به شمار می‌رود زیرا مواد ساخته شده در یک یا دو بُعد بسیار متفاوت‌تر از سیم‌های با اندازه عادی رفتار می‌کنند به ویژه اگر تاثیر مکانیک کوانتومی آن در نظر گفته شود که جریان الکترون را محدود می‌کند.
 این محققان همچنین از الماسواره‌ها برای ساخت نانوسیم‌های تک‌بعدی از کادمیوم، روی، آهن و نقره استفاده کرده‌اند.