metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

اوسمیوم در 1803 توسط اسمیت سون تنات کشف شد. وی این عنصر را در اثرات باقی مانده از حل کردن پلاتینیوم خام در محلول آبی رجیا(اسید مخلوط هیدروکریک و اسید نیتریک) پیدا کرد. وی در همان زمان ایریدیم را نیز کشف کرد.
اسمیم فلزی سخت است و در طبیعت به حالت خالص و آزاد یافت نمی شود. این فلز را از سنگ معدن استخراج می کنند.نقطه ی ذوب آن 3045 درجه ی سانتی گراد و شبکه کریستالی آن هگزاگونال است. نام این عنصر از کلمه یونانی اوسمه به معنای بو گرفته شده است. در حقیقت این اسم اشاره به اوسمیوم تترااکسید سمی دارد که با پودر فلز در هوا آزد می شود.
اوسمیم(Osmium) از عنصرهای شیمیایی جدول تناوبی است. نشانه کوتاه آن Os و عدد اتمی آن ۷۶ است. این عنصر چگال ترین فلز(22.59  گرم بر سانتیمتر مربع) در میان فلزات موجود در طبیعت است.

کاربردهای اسمیم
آلیاژهای اسمیم  در ساخت نوک قلم مداد سوزن گرامافون یاتاقان و غیره به کار می روند.
اوسمیوم به طور عمده به عنوان عنصر آلیاژی در آلیاژهای پلاتینیوم کاربرد دارد و حضور آن در این دسته از آلیاژها، سبب سختی بسیار زیاد آن ها می شود. آلیاژ %90 پلاتین و %10 اوسمیوم در ایمپلنت های پزشکی مانند ضربان ساز قلب و تعویض دریچه قلب کاربرد دارد.
اوسمیوم تترااکسید برای بررسی های میکروسکوپی برای تحریک بافت چربی و کشف اثر انگشت کاربرد دارد.
 

خواص کاربید اوسمیوم - Microloy
تراکم بالا
مدول الاستیک بالا
سختی شدید
مقاومت در برابر سایش عالی
ساختار دانه ریز
تخلخل پایین

SPT Wedge Bonding Tool with Microloy Osmium alloy

اثر اسمیم بر سلامتی انسان
اوسمیوم تترااکسید بسیار سمی است. وجود غلظت اندکی در حدود
 10-7 g m-3  در هوا می تواند منجر به مسمومیت های ریوی، از بین رفتن بافت پوست و نابودی بافت چشم ها شود.
خطرات استنشاق: احساس سوزش، سرفه، سردرد، خس خس سینه، تنگی نفس واختلال دید
نشانه های ثانویه: قرمزی، سوختن، بی رنگی و تاول زدن پوست، قرمز شدن و احساس درد در چشم ها، تاری دید، از دست دادن بینایی و سوختگی های عمیق جدی.
خطرات خوردن: دردهای ماهیچه ای شکمی، احساس سوزش، شوک و یا بیهوشی.
اثرات تماس کوتاه مدت: این ماده بسیار برای چشم، پوست و دستگاه تنفسی خورنده است.
استنشاق این ماده منجر به بروز مشکلات ریوی و در مقادیر زیاد می تواند منجر به مرگ شود. این علائم ممکن است با تاخیر ظاهر شوند.
اثرات تماس با این ماده برای مدت زمان طولانی و به طور مکرر با پوست درماتیت ایجاد می کند. این ماده بر کلیه ها نیز اثر می گذارد.