metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

 اطلس عیوب قطعات ریخته گری

لینک دانلود کتاب اطلس عیوب قطعات ریخته گری

قسمت اول  60 صفحه

قسمت دوم  38 صفحه

متالورژی

چدن خاکستری از پر مصرف ترین فلزات ریختگی در جهان است . قطعات ریخته شده چدنی درکاربردها و مصارف گوناگون ازجمله صنعت خودروسازی توسعه و گسترش بسیار یافته اند . از این رو تهیه و تولید قطعات سالم، مطمئن و بدون عیب بسیار حائز اهمیت است . از آن جا که صنعت ذوب و ریخته گری بسیار حساس به حضور ناخالصی ها و مواد ناخواسته در ذوب و قطعه نهایی است، کنترل مواد اولیه ذوب، مواد افزودنی به مذاب و ممانعت از آلوده شدن مذاب به ناخالصی ها، بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد .
پژوهش حاضر با هدف بررسی علل پیداش عیوب سطحی و شکست در قطعات ریخته گری خودرو انجام شد . از آن جا که مذاب چدن درحین انجام عملیات ذوب و ریخته گری در معرض پارامترهای متعدد و متغیری قرار دارد، از این رو کنترل مواد ورودی به مذاب نظیر جوانه زا، فروژن(خالص ساز)، سلاکس(سرباره ساز) و موادی که با مذاب در تماسند مانند سرباره، بسیار اهمیت دارد .
در آغاز انجام پژوهش، پس از جمع آوری قطعات ریخته شدۀ معیوب که دارای عیوب سطحی بودند،بهبررسی و (SEM) مرفولوژی و آنالیز عنصری عیوب، پرداخته شد . آزمون های متعدد توسط میکروسکوپ الکتروی روبشی بر روی عیوب انجام گرفت . آنالیزهای به دست آمده نشان دهندۀ حضور ، (EDX) آنالیز توزیع انرژی پرتو ایکس عناصری خاص مانند کلسیم و آلومینیوم در ریز مک های سطحی ایجاد شده بود . در مرحله بعد، از تمامی اجزای درگیر با مذاب از جمله جوانه زا، فروژن، سلاکس، سرباره و ماسه نیز آنالیز عنصری به عمل آمد . نتایج نشان دهندۀ عدم تطابق آنالیز جوانه زا ی مصرفی(فروسیلسیس سمنان)، با استاندارد معمول جوانه زا و حضور بیش از حد آّلومینیوم در آن بود . آنالیز فروژن نیز که به کمک آزمون های متعدد پراش پرتو ایکس و آنالیز توزیع انرژی پرتو ایکس به دست آمد،نشان دهندۀ وجود کلسیم و ترکیبات آن به عنوان اجزای اصلی این ماده بود .
با توجه به نتایج بدست آمده و با استفاده از جوانه زا با درصد کم آلومینیوم (جوانه زای استرانسیم دار) و مصرف کنترل شده فروژن در فرآیند ریخته گری قطعات، به میزان قابل توجهی از عیوب و ریزمک های سطحی کاسته شد .
مقدار جوانه زا و طریقۀ افزودن آن به مذاب نیز از عوامل مؤثر بر انحلال کامل جوانه زا و جلوگیری از ایجاد عیوب در قطعات نهایی است....

لغات کلیدی:
دانلود کتاب اطلس عیوب قطعات ریخته گری, اطلس عیوب ریخته گری, ریخته گری

با تشکر مجید غفوری

امیدوارم مفید باشد