metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1200 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.
http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی

جایزه آکادمی مهندسی سوئیس،تحقیق بر آلیاژهای منیزیم

http://s6.picofile.com/file/8237877642/%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%84%DB%8C.png

کسب این مقام علمی را به دانش آموخته این دانشگاه تبریک می گوییم

دکتر محسن اسماعیلی، دانشمند ایرانی موفق به دریافت معتبرترین جایزه علمی سوئد یعنی آکادمی سلطنتی علوم مهندسی این کشور به خاطر دستاورد چشمگیر خود در رشته علم و مهندسی مواد شد .

تحقیق اسماعیلی بر روی ریزساختار و خواص آلیاژهای سبک فلزی از قبیل منیزیم و آلیاژهای آلومینیم و همچنین کامپوزیت های زمینه فلزی (MMCs) که در حوزه های مختلف مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند، می باشد .

 وی گفت: «این مواد برای جامعه پایدار آینده، بسیار مهم است.»

منیزیم علاوه براینکه واکنش پذیرترین فلز است سبک ترین سازه فلزی نیز محسوب می شود. در حقیقت مقاومت فرسایش (خوردگی) ضعیف آلیاژهای منیزیم یک مانع بزرگ برای بهره گیری از این فلز در صنعت حمل و نقل است.

این محقق ایرانی با ارائه یک روش کاملا نوین موجب تحول عظیمی درصنعت حمل و نقل شده است. وی در این روش با سازگار کردن ریزساختار آلیاژها باعث تقویت چشمگیر خواص خوردگی این فلز شده به طوریکه کاهش وزن وسایل نقلیه را به دنبال خواهد داشت.

همچنین این محقق ایرانی گفت: «در صنعت حمل و نقل از قبیل خودروسازی، هواپیما و حمل و نقل ریلی هر یک کیلوگرم نقش بسیار مهمی را ایفا می کند که با بهره گیری از آلیاژهای منیزیم توسعه یافته می توان وزن وسایل حمل و نقل امروزی را که از آلیاژ آلومنیوم ساخته  می شوند تا ۳۰ درصد کاهش داد.»

این دستاورد می تواند گام بزرگی در کاهش مصرف سوخت و تولید گازهای CO۲ باشد.

نتیجه تحقیق این دانشمند ایرانی حاکی از مقاومت خوردگی ۴ برابری آلیاژ منیزیوم توسعه یافته نسبت به نوع متداول آن است.

اسماعیلی همچنین تأکید کرد که با کنترل ریزساختار آلیاژ می توان آلیاژهای منیزیمی ساخت که دچار خوردگی آهسته تر و از قدرت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار باشند .