metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی


http://s7.picofile.com/file/8236098068/%D8%A2%D8%A8%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D8%AA%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%88%D9%85.jpg

 لینک دانلود کل مطلب 7 صفحه

پرداخت و آماده سازی سطح تیتانیوم و آلیاژهای آن قبل از آبکاری

مهمتری عامل در پوشش دادن، میزان تمیزی سطح می‌باشد. طبیعت فیزیکی و شیمیایی سطح فلز در کیفیت پوشش فلزی، آلی و یا معدنی اعمال شونده، بر فلز اصلی بسیار موثر است. وجود گریس، روغن و مواد ناشی از خوردگی، گردو و غبار، شن، گرافیت و یا سایر مواد خارجی در میزان چسبندگی و مقاومت پوشش موثرند، برای آماده‌سازی سطح فلزات 2 مرحله وجود دارد، که مرحله اول زدودن مواد آلی نظیر روغن یا گریس است و مرحله دوم زدودن پوسته و مواد ناشی از خوردگی و مواد معدنی است. می‌توان بعد از این 2 مرحله، حک کاری و یا صیقل کاری نمود.

زدودن مواد آلی نظیر روغن یا گریس، با حلال‌ها، آلی

عمده حلال‌های پاک‌ کننده از نوع هیدروکربن‌های کلردار به خصوص تری کلرواتیلن و پرکلرواتیلن می‌باشند، که در محفظه‌هایی با طرحی خاص به کار برده می‌شوند.

جدول 5-1 مشخصات تری کلرواتیلن و پرکلرواتیلن

مشخصات

تری کلرواتیلن

پرکلرواتیلن

وزن ملکولی

4/131

85/165

نقطه جوش

7/86 سانتی گراد

7/120 درجه سانتی گراد

نقطه انجماد

1/87 درجه سانتی گراد

35/22 درجه سانتی گراد

گرمای ویژه

241/0

215/0

گرمای نهان تبخیر

 (cal/gr) 2/57

(cal/gr) 0/50

چگالی بخار

53/4

72/5

قابلیت انحلال در آب

32/0

0105/0

وزن ویژه

47/2

631/1

تعداد گالن در یک تن

152

138

فرمول شیمیایی

CHCL: CCL2

CHCL2: CCL2

هر دو حلال به اندازه اندازه کافی پایدارند و به طور مداوم می‌جوشند و بخار آن‌ها فشرده و غلیظ می‌شود و در مخزن مناسبی نگهداری می‌شوند که لوله‌هایی دارد و در آن لوله‌ها بخار آب با فشار جریان دارد. بدین ترتیب با داخل کردن فلز سرد، در این محفظه عمل تقطیر روی سطح آن انجام می‌شود و و بسیاری از مواد روی سطح در حلال حل می‌شود و عمل چربی زدایی یا بخار انجام می‌گیرد. معمولاً چربی زدایی در دو مرحله بخار و مایع به طور جداگانه صورت می‌گیرد. اگر قطعات سریعاً وارد محلول شوند و یا با سرعت زیاد از حلال بیرون کشیده شوند، عمل پاک کردن ناقص خواهد بود. حداکثر سرعت 30 متر بر دقیقه توصیه می‌شود. پر کلرواتیلن گران تر است ولی مزایایی همچون پایداری بیشتر در مقابل ذرات تیتانیوم دارد و همچنین بخار آب اثر زیان آور کمتری روی پرکلرواتیلن دارد و در آب و هوای گرم و در ارتفاعات زیاد نیز به علت افزایش نقطه‌جوش افت بخار کمتری داد.

مراحل تمیزکاری و اسیدشویی

  • تمیزکاری در محلول قلیایی برای حذف قلیایی برای حذف خاک و ترکیبات مشابه، اگر قطعه دارای روغن سنگین و یا سایر ترکیبات روغنی باشد باید قبل از محلول قلیایی در تری کلرو اتیلن و یا پرکلرواتیلن روغن زدایی شود.
  • شست و شوی کامل در آب تمیز، بعد از غوطه‌وری در محلول قلیایی
  • اسیدشویی برای مدت 1 تا 5 دقیقه در محلول آبی نیتریک هیدروفلوریک اسید.
  • شستن دوباره قطعات در آب تمیز
  • شستن با اسپری فشار بالای در دمای 55 درجه سانتی گراد
  • شست و شو در آب داغ برای کمک به خشک شدن...........
مجید غفوری

متالورژی

پوشش