metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

پیاده‌سازی خط پایلوت تصفیه آب با نانوذرات آهن صفرظرفیتی

یک پروژه ملی در اسپانیا برای استفاده از فناوری‌ نانو به منظور زدایش آرسنیک از آب‌های زیرزمینی اجرا شده است. در این پروژه نانوذرات آهن صفر ظرفیتی برای حذف آرسنیک مورد استفاده قرار گرفته است.
اخیرا در مطالعه ای، فناوری استفاده از نانوذرات آهن صفر ظرفیتی برای زدایش آرسنیک از آب‌های زیرزمینی به صورت پایلوت آزمایش شده است.
این برنامه در قالب پروژه نانورم انجام شده است که در آن از فناوری‌ نانو برای تصفیه آب استفاده شده و در نهایت این فناوری از آزمایشگاه بیرون آمده و به صورت صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حمایت مالی این پروژه از طریق برنامه چارچوبی هفتم اتحادیه اروپا تأمین می‌شود.
این پروژه پایلوت در نتراستور واقع در شهر آستوریاس اسپانیا اجرا می‌شود که خاک و آب آن دارای غلظت بالایی از آرسنیک است. هدف از این پروژه مطالعه و تعیین مقدار اثربخشی نانوذرات آهن صفر ظرفیتی در زدایش آرسنیک از آب زیرزمینی است.
این خط پایلوت فرصتی برای سنجش میزان اثربخشی این فناوری در محیط واقعی را ایجاد می‌کند. به منظور ارزیابی عملکرد این فناوری سه هدف در این پروژه تعیین شده است:

1. تعیین اثربخشی زدایش آرسنیک با استفاده از نانوذرات
2. تعیین میزان پخش شدن نانوذرات آهن صفر ظرفیتی
3. ارزیابی خطرات بالقوه تزریق این نانوذرات و تغییر شیمیایی آب‌های زیرزمینی

نتایج این پروژه پایلوت بسیار رضایت بخش بود. پروژه نانورم از سال 2013 آغاز شده و تا سال 2017 ادامه داشته است. این پروژه روی استفاده از فناوری‌ نانو برای احیای آب متمرکز است و محققان به دنبال بررسی خطرات زیست‌محیطی نانوذرات، مزایای آن، تقاضای بازار و پذیرش مصرف‌کنندگان این نانوذرات هستند.

http://s9.picofile.com/file/8292968542/%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF_%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87.jpg

⚡️😳 با تنه بادی از جنس الیاف کِولار ⚙️📚
محققان شرکت فورد برای رفع این مشکل دوچرخه‌ای از جنس الیاف ساختند که باد درون بدنه پس از پایان دوچرخه‌سواری خالی شده و به راحتی در صندوق خودرو جای می‌گیرد.
زین، پدال و زنجیر این دوچرخه همانند دوچرخه های معمولی هستند و بادشدنی نیستند.
مهندسان سازنده این دوچرخه جدید می‌گویند: وقتی بدنه دوچرخه باد می‌شود آنقدر محکم است که وزن راکب را تحمل می‌کند.
کولار نام تجاری برای الیاف ساخته شده از پارا آرامید قوی و سبک است. این ماده بسیار مقاوم به طور معمول بصورت نخ، پارچه و یا به عنوان یک بخش در مواد کامپوزیتی عرضه می‌شود.
مهمترین کاربرد کولار در صنایع محصولات با کیفیت و گران‌قیمت است، چرا که نسبت استحکام به وزن آن در مقایسه با فولاد پنج برابر بیشتر است.
مهمترین ویژگی دوچرخه با فریم باد شونده شرکت فورد، قابلیت جایگیری در صندوق عقب خودرو است.

http://s8.picofile.com/file/8292968568/%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF_%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87_2_.jpg