metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

http://s4.picofile.com/file/8283497342/ABC_Elide_Dry_Powder_Fire_Extinguisher_Ball.jpg

به طور میانگین در هر 9 ثانیه یک حریق در دنیا روی می دهد. هزینه های زیادی جهت جبران خسارات مادی این حریق ها صرف می شود.بزرگترین حریق ها با یک شعله آغاز می شوند.شعله اولیه با انتشار حریق ، آن را غیر قابل کنترل نموده و خسارات فراوانی در پی خواهد داشت.بنابراین اگر بتوان تمهیدی اندیشید تا حریق در همان ثانیه های نخستین آغاز حریق، اطفا شده و یا انتشار آن به تعویق افتد می توان بخش زیادی از خسارات وارده بر اثر انتشار حریق را کاهش داد.
RUFO پاسخی به این نیاز مهم است.این محصول جدید اطفا حریق ، با عملکرد اتوماتیک و سریع و مطمئن خود می تواند از انتشار حریق در ثانیه های ابتدایی وقوع آن جلوگیری نموده و یا انتشار حریق را به تعویق اندازد.
دو کاربری عمده برای RUFO قابل تعریف است :
نخست : اطفا حریق
دوم : جلوگیری از انتشار حریق
بدیهی است هدف اصلی RUFO پیشگیری از انتشار حریق در همان ثانیه های ابتدای آغاز حریق است.البته می توان از RUFO جهت اطفا حریق نیز استفاده شود.
RUFO بهترین گزینه جهت کنترل حریق در اتاق های برق ، تابلو برق ها و به طور کل محیط های بسته ای است که احتمال بروز حریق در آن ها وجود دارد.
عملکرد اتوماتیک بدون نیاز به حضور اپراتور ، بسیار مطمئن و سریع ، پوشش دهی مناسب فضا ، عدم آسیب رساندن به ساکنین و سایر تجهیزات در کنار قیمت بسیار مناسب در قیاس با سایر سیستم های اطفا حریق از جمله مزایای RUFO است که در صورت شناخت دقیق کاربری این محصول می توان با آسودگی از آن استفاده نمود.
این محصول ظاهری شبیه توپ فوتسال داشته (کروی شکل به وزن 1.3 کیلوگرم) و مجهز به حسگر دما و شعله آتش می باشد ، جنس گوی از یونولیت است .حاوی پودر خاموش کننده و گاز بوده که در صورت تماس با شعله یا در دمای بالای 85 درجه سانتیگراد ظرف 3 الی 5 ثانیه به صورت خودکار (عملکرد هوشمند و اتوماتیک ) عمل کرده و به طور همزمان گاز داخل آن اکسیژن آتش را جذب و پودر آن نیز پخش شده و شعله را سریعا خفه می کند و در یک لحظه آتش خاموش می شود. این محصول برای خاموش کردن آتش های کلاس A,B,C,E مناسب بوده و دارای 5 سال گارانتی می باشد و نیازی به هیچ گونه هزینه شارژ و نگهداری ندارد.
پودر
ماده اصلی خاموش کننده RUFO پودری است که در صورت برخورد با حریق بلافاصله آن را اطفا می کند.این پودر محصول کارخانه CHEMGUARD ایالات متحده می باشد.
ترکیبات پودر:
    فسفات مونوآمونیوم
    سولفات آمونیوم
    سیلیکا آمورفوس
    پلی سیلوکسان متیل هیدروژن
کلاس اطفا حریق  : 
A B C
رنگ : زرد
بو : ندارد
نتایج آزمایش :
با توجه به آزمایشات صورت گرفته ، نتایج با RoHS Directive 2002/95/EC مطابقت دارد.

پوشش پودر
پوشش پودر از جنس یونولیت است.
یونولیت علاوه بر وزن کم ، در حین عملکرد RUFO به اطرافیان آسیب نمی رساند.
تجهیزات جانبی
    پایه فلزی
    پیچ و مهره جهت نصب پایه
بر خلاف سایر آتش خاموش کن های متداول ، استفاده از RUFO جهت اطفا حریق نیاز به دستورالعمل خاصی ندارد.کافی است RUFO را از فاصله دور به درون آتش پرتاب کنید. پودر RUFO به گونه ای است که کمترین آسیب را  به محیط زیست وارد می نماید.
هدف اصلی RUFO پیشگیری از انتشار حریق است.RUFO به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به حضور اپراتور، در صورت برخورد با آتش عمل کرده و از انتشار حریق جلوگیری می کند. کافی است RUFO را در محل صحیح نصب کنید !
به طور کلی مکان هایی که می توان در آن ها از آتش خاموش کن توپی استفاده کرد به سه دسته کلی تقسیم می شوند :
1-  نقاط پرخطر
منظور از نقاط پر خطر فضاهایی است که به دلیل وجود و یا عبور مواد و تاسیسات آتش زا ، از احتمال آتش سوزی بالایی برخوردار بوده و در صورت بروز مشکل ، به صورت بالقوه مستعد بروز آتش هستند . ازجمله این نقاط می توان به محل نصب تابلوهای برق ، پست های برق ، ترانس های برق ، موتورهای مولد نیرو ، توربین ها ، مخازن و انبارهای نگهداری مواد پرخطر شیمیایی و غیر آن ، زاغه ها ، انبارهای مهمات و تسلیحات نظامی و مواد منفجره ، محل نصب تجهیزات و مشعل های حرارتی ، محل قرار گرفتن مخازن سوخت ، موتورخانه ها ، انبارهای نگهداری کاغذ ، و غیره ... اشاره کرد . به منظور پیشگیری و گسترش آتش ، می توان توپ های آتش خاموش کن را به نحو مقتضی در نقاط پر خطر قرار داد تا در صورت بروز آتش ، به صورت خودکار عمل کرده و بدون نیاز به حضور نیروی انسانی ، آتش را خاموش کرده و از گسترش آن جلوگیری نماید .
2- نقاط پر اهمیت
نقاط پر اهمیت به نقاطی اطلاق می شود که به دلیل قرار گرفتن اشیاء مهم و تجهیزات راهبردی ، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حفاظت از آن ها امری ضروری  است . از جمله این نقاط می توان به محل قرار گرفتن سرورها و رک ها و تجهیزات مخابراتی ، محل نگهداری اسناد ، محل نگهداری اشیاء و اوراق بهادار ، کتابخانه ها و ... اشاره کرد . بنا به اهمیت و ارزش اشیاء و تجهزات مذکور در بالا می بایست مراقبت های شدیدی از آن ها صورت گیرد که در این راستا می توان با تعبیه توپ های آتش خاموش کن در نقاط پر اهمیت اطمینان یافت که در صورت بروز آتش و به محض سرایت آتش به محل پر اهمیت، آتش خاموش کن توپی به صورت خودکار عمل کرده و آتش را خاموش می کند و اشیاء با ارزش و حیاتی از خطر آتش سوزی مصون خواهد ماند .
3- نقاط عمومی و عادی
در سایر نقاط نیز می توان از آتش خاموش کن توپی استفاده کرد و با قرار دادن این محصول در محیط های عمومی و قابل دسترس ، به محض وقوع آتش ، آن  را مورد استفاده قرار داده و از گسترش آتش جلوگیری نمود. از جمله این نقاط می توان به دفاتر ، شرکت ها ، سازمان ها و  قسمت های مختلف ادارات ، منازل آپارتمان ها و مجتمع ها و ... اشاره نمود . به طور کلی این آتش خاموش کن قابلیت استفاده در انواع کاربرد های اداری ، صنعتی ، خانگی ، و سائل نقلیه ، انبارها و ... را دارا می باشد.

محل استفاده :
    صنایع الکتریکی و مخابراتی
    نیروگاه ها
    سایت های پتروشیمی
    خودروها
    مدارس
    منازل
    صنایع معدنی
    خودروسازی
    مخازن بانک ها
    کتابخانه ها
    پاگرد ساختمان های تجاری و مسکونی و اداری
    پارکینگ خودرو ها
    تونل ها
    کارگاه های ساختمانی و پروژه ها
 
قابلیت استفاده درانواع آتش سوزیها:
کلاس A آتش سوزی های معمولی ، سوخت های جامد ،که پس از سوخت خاکستر به جای می گذارند و اکثرا منشا گیاهی دارند همچون انواع چوب، پارچه زغال سنگ، کاغذ و غیره ... مکان های مورد استفاده مانند : محل نگهداری اشیاء و اوراق بهادار ، کتابخانه ها ، انبارهای نگهداری کاغذ ، چوب و ... در مدت حدود 3 ثانیه فعال می شود .
کلاس B آتش سوزی های ناشی از مواد منفجره ، انواع مواد شیمیایی و مشتقات آنها همچون نفت بنزین گازوئیل روغن گریس پلاستیک الکل رنگ ها کائوچو و انواع مواد سوختی مایع و غیره ... مکان های مورد استفاده همچون : محل قرار گرفتن مخازن سوخت ،موتور خانه ها ، محل نگهداری مواد شیمیایی قابل اشتعال ،انبارهای مهمات سلاح ، خودروها و ... در مدت6 ثانیه فعال می شود.
کلاس C آتش سوزی های ناشی از گازهای قابل اشتعال مانند LPG-CNG-CH4 و گاز متال-اتان -منواکسید کربن - بوتان و دیگر گازهای قابل اشتعال . مکان های مورد استفاده همچون خودروهای گاز سوز پالایشگاه ها مخازن گاز ، ایستگاهای گاز تولید کنندگان انواع گاز مجاورت انواع دستگاه های گازسوز آزمایشگاهها و ...
کلاس E آتش سوزی های برقی ، حریقی که نشا الکتریکی داشته باشد مثل آتش سوزی های ناشی از تابلو برق ها ژنراتورها کابل های فشار قوی و غیره ... و مکان های مورد استفاده همچون : پست های برق دیتا سنترها و اتاق های سرور تجهیزات مخابراتی دستگاه های دیجیتالی و الکتریکی اداری و خانگی و... در مدت حدود 5.22 ثانیه فعال می شود .

 برخی قابلیت ها و مزایای آتش خاموش کن هوشمند توپی(RUFO):
ویژگی های که برای یک آتش خاموشکن در راستای عملکرد حداکثری وموثربه طوراستاندارد مدنظرقرارمیگیرد:
1-  حفاظت را به طور کامل تامین نماید.
2-  از داخل شدن در منطقه خطرناک هنگام بروز حوادث و آتش سوزی ها پیشگیری کند .
3-  باعث ایجاد صدمه جانی و لطمه به کاربر و محیط زیست نگردد.
4- صدمه ای به دستگاه ها و تجهیزات موجود در محیط کار یا منازل و یا محصولات تولید شده ومدارک و اسناد وارد نکند.
5-  به طور خودکار و یا با کمترین تلاش به کار بیفتد .
6-  قابلیت نصب در محل پرخطر و پر اهمیت را جهت بالا بردن ضریب ایمنی دارا باشد.
7- جاگیر و دست و پا گیر نباشد و اشکالی در بررسی تنظیم و یا تعمیر تجهیزات و نگهداری کالاها و دستگاهها ایجاد نکند.
8-  قابلیت حمل آسان ، سریع و به موقع را داشته باشد.
9- بتواند مدت زیادی بدون مراقبت و یا با حداقل مراقبت نگهداری و در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد.
10-  در مقابل فرسودگی و ضربه مقاومت نماید.
11-  خود تجهیزات آتش خاموش کن دارای اجزاء و موادی نباشد که در برخی مواقع موجب بروز حادثه گردد.
12-  در برابر مخاطرات احتمالی و حوادث پیش بینی نشده نقش حفاظتی مناسبی ایفا نماید.
13-  در شرایط جوی مختلف مثل گرما و سرما قابلیت استفاده داشته باشد.
14-  مقرون به صرفه باشد .

موارد ذکر شده بالا برخی از استانداردها و معیارهایی هستند که در انتخاب یک آتش خاموش کن با عملکرد خوب و موثر همیشه مد نظر کاربران بوده است علی هذا آتش خاموش کن هوشمند توپی به عنوان یک آتش خاموش کن اتوماتیک تقریبا تمامی معیارها را دارا بوده و عملکردی کاملا موثر مفید و قانع کننده دارد که در عمل تست های انجام شده به شکل های مختلف به اثبات و به تایید رسیده است و به لحاظ افتصادی نسبت به انواع دیگر آتش خاموش کن ها مثل کپسول های اطفا حریق و سیستم های دیجیتالی اطفا کاملا مقرون به صرفه است چرا که نیازی به شارژ سالیانه مانند شارژ کپسول ندارد و نیاز به تست بدنه و تجهیزات در مدت مشخصی ندارد . هزینه نصب و راه اندازی و دستگاهها و تجهیزات جانبی مثل سیستم های دیجیتالی اطفا حریق ندارد . هزینه نگهداری ندارد درصد خطای عملکرد آن تقریبا صفر است در حالی که تمامی تجهیزات و دستگاههای دیجیتالی اطفا حریق در شرایط محیطی و موارد مختلف درصد خطای بالایی دارند مثل عمل نکردن کپسولها در دمای پایین و بسیار سرد و یا خطای زیاد دستگاه های دیجتالی اطفا حریق در تشخیص آتش سوزی و پاشش آب به محیط که باعث تخریب بسیار زیادی می شود . همچنین عدم آسیب و تخریب محیط، ساختمان ، تجهیزات و مدارک برخلاف دیگر تجهیزات اطفا حریق از مزایای این محصول شمرده می شود.
1- هوشمند بودن:عدم نیاز به فعال سازی-عملکرد خودکار و هوشمند،سریع و خنثی کننده در مقابل شعله آتش (عدم نیاز به نیروی انسانی جهت فعال سازی).
2-  قابلیت حمل و استفاده بسیار آسان(حتی توسط کودکان و سالخوردگان و ...).
3- قابلیت اطفا حریق ایجاد شده در وسعت حدود 8.5 متر مکعب.
4- قابلیت نصب روی دیوار در مکان های پرخطر و پراهمیت یا آویز از سقف(دارای پایه نصب در داخل جعبه) یا استفاده توسط کاربر از طریق پرتاب به سمت آتش.
5- عدم نیاز به شاژ مجدد و عدم نیاز به نگهداری و هزینه جانبی.
6- دارای پنج سال گارانتی.
7-  عملکرد 360 درجه ای
8- عدم وجود مواد سمی و مسموم کننده در این محصولات و عدم آسیب به محیط زیست و انسان.
9- مقرون به صرفه بودن (عدم نیاز به هزینه شاژ و تست و نگهداری و نصب ).
10- عدم آسیب به تجهیزات الکترونیکی و اسناد و مدارک.
11- پخش صدایی به انداره 138 دسیبل (قابل شنیدن) به عنوان آژیر در هنگام فعال شدن جهت آگاهی و اطلاع از آتش سوزی.
12- عدم ایجاد ضایعه و ترکش تخریب کننده در زمان انفجار و عدم وجود موج انفجار موقع عملکرد.
13- مقاومت در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع.
14- مقاومت در برابر سرما.
15- وزن کم و قابلیت جابجایی بسیار آسان(1300 گرم)

نصب و نگهداری RUFO
یکی از مهمترین عوامل در کارآیی RUFO نصب صحیح آن می باشد.در صورتی که RUFO به درستی جانمایی شده و نصب شود می توان از بیشترین عملکرد آن اطمینان پیدا کرد.
جانمایی صحیح : RUFO باید در مجاورت تجهیزاتی که احتمال شروع حریق از آن ها انتظار می رود قرار گیرد.بدیهی است یک دیوار و یا یک صندلی به تنهایی عامل شروع حریق نخواهند بود. پس RUFO را در مجاورت سیم کشی برق ، تجهیزات الکتریکی ، مواد قابل اشتعال و ... قرار دهید.
RUFO باید 30 سانتی متر بالاتر از منبع شروع حریق نصب شود.در جعبه RUFO تجهیزات نصب قرار گرفته است.کافی است پایه را به سقف یا دیوار پیچ نمایید.
در زمان نصب RUFO به سقف باید از یک ساپورت اضافه بهره گیرید.
دقت کنید در زمان قرار دادن RUFO داخل پایه ، فلش آبی روی RUFO  به سمت پایین قرار گیرد.این موضوع برای عملکرد سریع تر RUFO پیشنهاد می شود.
بر خلاف آتش خاموش کن های رایج ، RUFO تا پنج سال نیازی به شارژ و یا نگه داری خاص ندارد.
RUFO بر اثر ضربه عمل نمی کند.اما بهتر آن است جهت پخش یکنواخت پودر در حین عملکرد ، از ضربه خوردن محفوظ بماند.
RUFO در مجاورت رطوبت آسیب نمی بیند.اما بهتر آن است پودرRUFO از تماس مستقیم با رطوبت محفوظ بماند.
RUFO تا پنج سال نیاز به شارژ ندارد.

http://s1.picofile.com/file/8283497326/%D8%AA%D9%88%D9%BE_%D8%A2%D8%AA%D8%B4_%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4_%DA%A9%D9%86_%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9.jpg


برچسب‌ها: توپ آتش خاموش کن اتوماتیک,