metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

گروهی از متخصصان با استفاده از پروتئین ابریشم فرمت جدیدی از جامدات را ساختند که می‌تواند بنابر کاربردهای مختلف زیستی‌شناختی، شیمیایی و نوری برنامه‌نویسی شود.

این زیست‌مواد سه‌بعدی که با آب و پروتئین ابریشم ساخته شده‌اند مرز میان دنیای جانداران و دنیای بی‌جان هستند و می‌توانند برای انجام عملکردهایی چون تغییر رنگ، حمل دارو، ترمیم استخوان و پاسخ به محرک‌هایی چون نور برنامه‌ریزی شوند.

نتایج این مطالعه که در ژورنال PNAS منتشر شده است نشان می‌دهد که این دانشمندان با استفاده از فیبروین، پروتئینی که موجب دوام ابریشم می‌شود، مواد حجمی سه‌بعدی ایجاد کرده‌اند. سپس این مواد حجمی را با مولکول‌های محلول در آب دستکاری کردند تا به اشکالی از مواد جامد در مقیاس نانویی و میکرویی دست یابند.

این دانشمندان توانستند بااستفاده از این زیست‌مواد ابزاری با عملکردهای مختلف بسازند. برای مثال، آنها نوعی گیره جراحی ساختند که اگر به محدوده مکانیکی‌اش نزدیک شود تغییر رنگ می‌دهد. پیچ‌هایی که در پاسخ به نور فروسرخ گرم می‌شوند هم از دیگر وسایلی هستند که با این مواد جدید ساخته شده‌اند.
 

محققان با استفاده از یک روش تولید مبتنی بر آب و با استفاده از ویژگی خودپیوندی پروتئین، مواد سه بعدی حجیمی از جنس فیبرون ابریشم تولید کردند. فیبرون نوعی پروتئین است که موجب استحکام ابریشم می شود.

سپس این مواد را با استفاده از مولکول های قابل حل در آب دستکاری می کنند تا قالب های جامد مختلفی از این مواد در ابعاد نانو و میکرو بسازند که هر یک دارای ویژگی های از پیش تعیین شده هستند.

برای مثال محققان با استفاده از این شیوه یک گیره جراحی ساختند که وقتی فشار بیش ازحد به آن وارد می شود، تغییر رنگ می دهد . همچنین پیچ هایی تولید کردند که در اثر تابش به نور مادون قرمز، گرم می شوند. همچنین یک ابزار زیستی ساختند که امکان آزادسازی مستمر عوامل فعال زیستی از جمله آنزیم ها را فراهم می کند.

ساختار کریستالی منحصربه فرد ابریشم آن را به یکی از مستحکم ترین مواد موجود در طبیعت تبدیل کرده است. پروتئین فیبرون که در ابریشم یافت می شود، قابلیت محافظت از سایر مواد را دارد و علاوه بر سازگاری با ترکیبات زیستی، قابلیت تجزیه در محیط را نیز دارد.

این شیوه جدید تولید مواد، امکان ایجاد قابلیت های موردنیاز را در پلیمرهای زیستی و همچنین امکان کنترل خودپیوندی و شکل نهایی مواد را در اختیار می گذارد و زمینه را برای تولید مواد بسیار کارآمد بر اساس ساختارهای زیستی فراهم می کند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Proceedings of the Natural Academy of Sciences منتظر شده است.

http://s9.picofile.com/file/8280943550/%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF_%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84_%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_%D8%AC%D9%86%D8%B3_%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%85.jpg

مجید غفوری

مواد

مواد پیشرفته