metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

پژوهشگران توانستند تک لایه‌‌‌‌ای از گرافن را به الیافی معمولی که در صنعت پوشاک استفاده می‌‌‌شوند منتقل کنند. این ماده‌‌‌‌ی شفاف و انعطاف‌پذیر می‌‌‌تواند در آینده به عنوان جزیی جاسازی شده در صنعت پوشاک الکترونیک نقش بازی کند به طوری که می‌‌‌توان تلفن‌‌‌های هوشمند یا ابزارهای نظارت بر سلامتی را با الیاف لباس یکی کرد.


گرافن نه تنها ماده‌‌‌‌ای مستحکم و انعطاف پذیر است بلکه نازک ترین ماده است که می‌‌‌تواند الکتریسیته را از خود عبور دهد که این موضوع می‌‌‌تواند در صنایع پوشاک بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. البته پیش از این نیز موارد زیادی از توسعه‌‌‌‌ی الیاف یا پوشاک الکترونیک را دیده‌اید اما در پژوهش اخیر پژوهشگران از یک تک لایه‌‌‌‌ی گرافن بهره برده‌اند. این تک لایه که با روش لایه نشانی بخار شیمیایی تولید شده بود پس از تولید از روی فویل مسی به روی لیف پروپیلن منتقل شد.


در این فرایند ابتدا لایه‌‌‌‌ای نازک از پلیمر پلی متیل متاکریلات بر روی گرافن تولید شده قرار می‌‌‌گرفت و سپس فرایند خورد دادن فویل مسی آغاز می‌‌‌گشت تا درنهایت فیلم پلیمری نیز به کمک حمام استون داغ شسته شود و لایه‌‌‌‌ای یکپارچه از گرافن را باقی بگذارد. گروهی که بر روی این پژوهش فعالیت می‌‌‌کرد توانست نشان دهد که این روش می‌‌‌تواند به عنوان یکی از راه‌‌‌های توسعه‌‌‌‌ی پوشاک الکترونیک آینده به کار رود.


به گفته‌‌‌‌ی دکتر De Schrijver ساخت همراه با موفقیت پوشاک الکترونیکی می‌‌‌تواند پتانسیل دسته‌‌‌‌ی بزرگی از فناوری‌‌‌های کنونی را به فناوری‌‌‌هایی واقعی تبدیل کند و این موفقیت برای ما بسیار هیجان انگیز بوده است.

http://s9.picofile.com/file/8272741492/%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%81_%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87_%D8%B4%D8%AF%D9%87_%D8%A8%D8%A7_%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%D9%86.jpg