metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

آلیاژهای ریختگی برنز و مفرغ : این آلیاژها قابلیت ریخته گری خوبی دارند و در برابر آب دریا مقاوم هستند. به دلیل داشتن قابلیت لغزندگی خوب ، این آلیاژها برای مصارفی مانند پوسته یاتاقان ها، مهره پیچ های انتقال حرکت، چرخدنده حلزون و مارپیچ مناسب به نظر می رسند.
پوسته یاتاقان هایی که از آلیاژ G – CuZn14ساخته شده اند، می توانند فشار زیادی را تحمل کنند ولی سرعت محیطی محور گردنده آنها نباید خیلی زیاد باشد.
بوش هایی که از مفرغ GZ – CuSn7 ZnPb با روش ریخته گری گریز از مرکز ریخته شده باشند، دارای ویژگی های خوبی برای یاتاقان محورهای هستند که لازم است زمان کوتاهی با سرعت محیطی زیاد کار کنند. این بوش ها در زمان کوتاه ، فشاری معادل  8000 را تحمل می نمایند.
اگرچه قطعات ساخته شده از آلیاژهای مس و قلع دارای قابلیت براده برداری خوبی هستند ولی هنگام براده برداری از آن ها ، سرعت برش را باید کمتر از آلیاژهای مس و روی (برنج) در نظر گرفت.
انواع مفرغ  علاوه بر موارد استفاده یاد شده ، کاربرد دیگری نیز دارند که در زیر به شرح آنها می پردازیم:
مفرغ با قلع زیاد فقط به فرم ریختگی تهیه می شود .افزودن فسفر به مقدار کم در زمان تولید استحکام آن را افزایش می دهد .
اضافه کردن قلع بر استحکام آن بیشتر از روی می افزاید لذا مفرغ ها نسبت به برنج ها استحکام بیشتری دارند .حداکثر استحکام با 80 درصد مس و 20 درصد قلع حاصل می شود.مفرغ فسفردار که 1.25 تا 10 درصد قلع دارد دارای خواص عالی مکانیکی و قابلیت کار سرد  و مزیت اصطکاک کم است و از آن در ساختن #فنرها ،دیافراگم ،صفحات نقاله و بست ها استفاده می شود.مقاومت خوردگی آن ها عالی است.
#مفرغ دنده ،مفرغ قلع دار با استحکام خوب است که با فسفر اکسیژن زدایی می شود. این آلیاژها مقدار کمی سرب برای سهولت ماشینکاری و کاهش ضریب اصطکاک به همراه دارد.نوعی از این آلیاژ با 88.5 درصد مس ،11 درصد قلع،0.25 درصد سرب و 0.25 درصد فسفر در ساختن چرخدنده های ساده و مارپیچ کاربرد دارد.
مفرغ های معماری یا هنری بر حسب رنگ طبقه بندی می شوند و مزایای زیادی دارند مثلاً مفرغ به رنگ قرمز تیره 97 درصد مس،2 درصد قلع،1 درصد روی و کمی سرب دارد.
مس سکه زنی مفرغی با 5.95 درصد مس ،75.4 درصد قلع و 25.0 درصد فسفر است.نوع دیگر آن دارای 75.7 درصد قلع و خواص فیزیکی عالی است.این آلیاژ در ساخت فنرهای مارپیچ و تخت مورد مصرف دارد.

آلیاژهای خمیری برنز:از این آلیاژها برای تهیه ورق ها ،نوارها،مفتول ها،لوله ها و شمش ها استفاده می شود.استحکام کششی و قابلیت انبساط این آلیاژها را می توان با روش فرم سرد و تاباندن تا حد معینی تغییر داد.به عنوان مثال ،ورقی از آلیاژها Cu Sn 6 که به نرمی تابانده شده باشد،دارای استحکام برابر  410 تا 350 و قابلیت انبساط آن 55 درصد است . اگر این ورق را با ویژگی های مذکور به صورت سرد غلتک کاری کنیم می توانیم استحکام آن را تا   750  افزایش دهیم . در این حال قابلیت انبساط آن به 5 درصد کاهش می یابد.
از این آلیاژها برای تهیه #فنرهای مقاوم در مقابل #خوردگی ،فنر کنتاکت های برقی ،ممبران ها و قطعات لغزنده استفاده می شود.
http://s1.picofile.com/file/8262948100/%D9%81%D9%86%D8%B1_%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%B2%DB%8C.jpg