metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

الیاف نانو الماسhttp://s6.picofile.com/file/8225537426/%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%81_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B3_3_.jpg

این ماده‌ی فیبری از آرایش اتم‌های کربن به صورت زیگزاگی در کنار هم ساخته می‌شود و احتمالا سخت‌ترین و مقاوم‌ترین ماده‌ی ساخته‌شده به دست بشر تا به این روز است. بر اساس یک تحقیق در سال ۲۰۱۴ مقاومت این مواد حتی از مقاومت الیاف نانو کربنی هم بیشتر است. این ماده به طرز شگفت‌آوری نازک است ضخامت این ماده فقط به اندازه‌ی سه اتم کربن است یعنی حتی از یک تار مو هم نازک‌تر است. چون این ماده به تازگی کشف شده است مسلما بررسی دقیق‌تر ساختار آن نیاز به تصویرهایی با توان تفکیک بالاتر دارد.

همچنین، ویژگی‌ها و رفتار این ماده قبل از اینکه مورد استفاده‌ی تجاری قرار گیرد نیاز به درک و دریافت عمیق‌تری دارد. اگر همه‌ی فرضیات کنونی در مورد نانوالیاف‌های الماس درست باشد این مواد از نظر تئوری می‌توانند برای ساختن یک آسانسور از سطح زمین تا فضا استفاده شوند. گزینه‌های دیگر همچون فولاد تحت تاثیر نیروی وزن خود به راحتی خواهند شکست.

http://s3.picofile.com/file/8225537376/%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%81_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B3_1_.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الیاف نانو ساخته شده از الماس به عنوان رقیب احتمالی گرافین‌ها در آینده مطرح شده‌اند. گفته می‌شود مقاومت این الیاف حتی از گرافین‌ها و سایر دگرشکل‌های کربن هم بیشتر خواهد بود.
مدت‌ها گرافین‌ها به عنوان شگفت‌انگیزترین ماده‌ی ساخته شده به دست بشر تلقی می‌شدند و این ماده توجه دانشمندان را به خود جلب کرده بود. گرافین‌ها برای ساخت مواد گوناگون از عینک‌های دید در شب گرفته تا منابع ذخیره انرژی به کار برده شده‌اند. اکنون پژوهشگران سراسر جهان با یک ماده‌ی جدید روبرو هستند و آن را رقیب گرافین‌ها می‌دانند. این ماده چیزی نیست جز نانوالیاف‌ الماس.
http://s6.picofile.com/file/8225537476/%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%81_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B3_4_.jpgاسم ماده تا حدودی ویژگی‌هایش را بیان می‌کند. در واقع بخش زیادی از این ماده از الماس ساخته شده و به عنوان ماده‌ی انقلابی نسل جدید از مشتقات کربن مطرح شده است. این ماده به طور شگفت‌انگیزی نازک و در عین حال به همان اندازه مقاوم است. اگر بخواهیم از نظر فنی صحبت کنیم می‌توان گفت ما با نوعی دگرشکل از کربن همانند گرافین روبرو هستیم که به شکل شبکه‌ی الماس یک بعدی بوده و با اتم‌های هیدروژن پوشیده شده است. برای ساخت این ماده، اتم‌های بنزن به صورت انبوه جمع شده و تحت فشار قرار می‌گیرند.
هنوز برای صحبت در مورد کاربردهای الیاف نانوالماس کمی زود است و پژوهشگران فعلا در حال انجام پژوهش‌های بیشتر روی این ماده هستند اما چیزی که مسلم است این که الیاف نانوالماس کاربردهای گوناگونی می‌توانند داشته باشند. گروهی از دانشمندان دانشگاه فناوری کوینزلند استرالیا پس از یک تحقیق اعلام کرده‌اند که مقاومت و کاربردهای این مواد از آنچه که پیشتر تصور می‌شد بیشتر است.
نتیجه یک بررسی در MIT نشان داده که این ماده می‌تواند در برخی کاربردها به صورت سخت و برخی کاربردها به صورت نرم و انعطاف‌پذیر به کار برده شود. با کاربرد شبیه‌سازی دینامیکی مولکولی پیشرفته، پژوهشگران استرالیایی توانستند گونه‌ای از نانوالیاف‌های الماس را بسازند که در ساختار آنها نوعی لولاهای درونی وجود داشت و باعث می‌شد این الیاف به آسانی قابلیت خم و تا شدن داشته باشند. به عبارت دیگر این سوپرماده‌ی جدید هم می‌تواند به شکل یک اسپاگتی ترد و نپخته و هم به شکل نرم و انعطاف‌پذیر ساخته شود. گام بعدی پژوهش‌ها این است که نانوالیاف‌ کربن را در شرایط طبیعی و بیرون از محیط شبیه‌سازی شده مورد آزمایش قرار دهند. این گروه در گزارش خود اعلام کردند:
نرمی کنترل‌پذیر این ماده به همراه چگالی بسیار کم آن و همچنین مدول یانگ بالا، این ماده را برای ساخت سازه‌های نانو با مقاومت بسیار زیاد مناسب می‌کند.
مدول یانگ به مقدار گرایش ماده برای بازگشت به حالت اولیه پس از قرار گرفتن زیر فشار گفته می‌شود. جان بدینگ (John badding) پژوهشگر دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا سال پس از کشف نانوالیاف الماس گفت:
به نظر می‌رسد یک جواهرساز چیره‌دست کوچکترین الماس‌های ممکن را در ساخت یک گردنبند مینیاتوری به کار برده باشد. چون این ماده ذاتا از جنس الماس است انتظار می‌رود که بسیار سخت، بسیار مقاوم و همچنین بسیار سودمند و پرکاربرد باشد.
بنا به برخی گزارش‌ها این ماده به قدری مقاوم است که حتی می‌تواند برای ساخت آسانسور فضایی در آینده به کار برده شود.  هنوز برای پی بردن به روش‌های ساخت انبوه این ماده به زمان و کار بیشتری نیاز است اما این پژوهش اخیر نشان می‌دهد که ذرات نانوالیاف الماس تا چه اندازه می‌توانند نویدبخش و امیدوارکننده باشند.

http://s3.picofile.com/file/8225537392/%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%81_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B3_2_.jpg

مجید غفوری