metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

 http://s5.picofile.com/file/8173933500/RT.jpg

لینک دانلود کتاب رادیو گرافی صنعتی و رادیو گرافی جوشکاری 67 صفحه - NDT

در ادامه مطلب....


در روش های معمول رادیوگرافی، منبع اشعه شامل یک لوله اشعه ایکس که شامل یک منبع الکترون، یک شتاب دهنده پتانسیلی و یک عنصر سنگین به عنوان هدف است که الکترون های شتاب داده شده در برخورد با آن اشعه ایکس تولید می کنند، است. در سال 1913 کولیج یک لوله اشعه ایکس ساخت که برای تولید الکترون ها از یک فیلامنت استفاده می کرد. جایگزینی گاز SF6 به جای روغن باعث سبک تر شدن دستگاه ها و ایجاد شرایط کاری پایدار شده جایگزین کردن لوله های شیشه ای با فلز و سرامیک باعث افزایش طول عمر لوله شده است. دستگاه های جدید و مدرن تولید اشعه ایکس با ولتاژهای تا 450 کیلو ولت و 15 میلی آمپر ساخته شده اند. هم چنین دستگاه هایی با ولتاژ قابل تغییر از 5 تا 450 کیلوولت و سیستم هایی با دو اندازه نقطه کانونی و وزن بسیار سبک  (15 کیلوگرم) و خروجی 200 کیلو ولت و 3 میلی آمپر وجود دارند.


مزایای منابع اشعه گاما
دستگاه ها و تجهیزات اشعه گاما نیاز به نیروی برق ندارند و می توان از آن ها برای کاربردهای فضاهای باز و نقاط دور افتاده استفاده کرد. در کل، کوچک تر و سبک تر از تجهیزات اشعه ایکس هشتند و به راحتی قابل حمل و نقل هستند. با وجود ایزوتوپ هایی با اکتیویته خاص بالا، منبع هایی با نقطه های کانونی کوچک از 0.6 تا 2 میلی متر به دست می آید. به علاوه تجهیزات اشعه گاما بر خلاف دستگاه های اشعه ایکس نیاز به نگهداری کمتری دارند.


محدودیت های منابع اشعه گاما
- خروجی منبع محدود می باشد، در صورتی که خروجی بدون افزایش اندازه فیزیکی منبع، افزایش پیدا کند اکتیویته خاص افزایش پیدا کرده است. اکتیویته خاص توسط کنترل جریان نوترون موجود در نقاط پرتو افکنی راکتور، کنترل می شود. در مورد اشعه ایکس، خروجی می تواند با افزایش جریان افزایش پیدا کند.
- چون در منابع اشعه گاما انرژی های مجزا ساطع می شود انرژی اشعه نمی تواند با ضخامت قطعه مورد آزمایش هماهنگ شود، (بر خلاف دستگاه های اشعه ایکس که انرژی در یک رنج تغییر می کند). که باعث تغییراتی در فیلم رادیوگرافی می شود مثل رزولوشن پایین مخصوصا در ضخامت های پایین.
- منابع اشعه گاما با گذشت زمان قدرت خود را از دست می دهند.
به طور کل فیلم یک لایه ژلاتین شفاف است که روی ترکیب نقره کشیده می شود و هر دوی آن ها روی یک صفحه شفاف قابل انعطاف قرار گرفته اند. وجود ترکیب در دو طرف صفحه شفاف (25 میکرون) باعث دو برابر شدن میزان حساسیت اشعه تابیده به ترکیب نقره می شود و سرعت را افزایش می دهد. وقتی که بیشترین مقدار نمایش جزئیات مورد نیاز باشد، از فیلم با پوشش نقره یک طرفه استفاده می کنند سطح مقطع فیلم های صنعتی رادیوگرافی در شکل نشان داده شده است.
زمانی که اشعه ایکس و گاما به دانه های نقره برخورد می کنند تغییری در ساختار فیزیکی دانه ها به وجود می آید این تغییر به صورتی است که با روش های معمول فیزیکی نمی توان آن را تشخیص داد با وجود این وقتی که فیلم تابش داده شده به وسیله محلول شیمیایی مورد واکنش قرار می گیرد، نقره فلزی سیاه روی آن به وجود می آید. این نقره در ژلاتین روی سطح فیلم به صورت ذرات معلق وجود دارد و یک تصویر از جسم مورد آزمایش تولید می کند. انتخاب فیلم رادیوگرافی برای هر قطعه بستگی به ضخامت و جنس قطعه و محدوده ولتاژ دستگاه اشعه ایکس دارد به علاوه عواملی مثل اهمیت نسبی، رادیوگرافی با کیفیت بالا یا زمان تابش کم، در نظر گرفته می شود. در صورتی که کیفیت بالا، فاکتور تعیین کننده باشد یک فیلم با سرعت کمتر یا فیلم دانه ریز باید مورد استفاده قرار گیرد در صورتی که زمان تابش کم ضروری باشد یک فیلم با سرعت بالاتر (یا ترکیبی از فیلم و صفخات شدت دهنده) می تواند مورد استفاده قرار بگیرد فیلم ها می توانند با یا بدون صفحات سربی – بستگی به ضخامت و شکل قطعه مورد آزمایش مورد استفاده قرار بگیرند. صفحات شدت دهنده فلوئورسنت در مواردی که بیشترین سرعت ممکن مورد نیاز می باشد مورد استفاده قرار می گیرند.