metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

مصرف طلا در علوم پزشکی
مصارف درمانی طلا:
از گذشته‌های خیلی دور طلا برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شد. در اینجا به تعدادی از این بیماری‌ها اشاره می‌شود.
1. در حدود سال 1885 در آمریکا طلای کلوئیدی به عنوان درمان دیپسومانیا (dipsomania)که میل شدید به مصرف الکل می‌باشد، به‌کار می‌رفت.
2. اولین تحقیق پزشکی مستند و مدرن در مورد کاربرد طلا در سال 1890 صورت گرفت. در این سال دکتر رابرت کخ کشف کرد که باسیل سل نمی‌تواند در حضور طلا زندگی کند.
3. در اوایل دهة 1900 پزشکان برای درمان دردهای مفصلی، قطعه‌ای از طلا به ارزش پنج دلار را در زیر پوست، مثلآ در ناحیه مفصل زانو کار می‌گذاشتند در نتیجه در بیشتر موارد درد کاهش یافته یا کاملآ برطرف می‌شد.
4. از سال 1927 طلا به‌طور مداوم برای درمان آرتروز به‌کار گرفته شده‌است.
5. طلا در مورد ناهنجاری‌های غددی و عصبی مورد استفاده بوده و در احیاء مجدد فعالیت‌های غددی، تحریک اعصاب و آزاد کردن فشار عصبی سودمند است.
6. طلا می‌تواند بر مکانیسم گرمایی بدن تاثیر مثبتی داشته باشد. بویژه در مورد عرق کردن‌های شبانه، تشنگی شدید و ضعف و کاهش دمای بدن موثر است.


http://s5.picofile.com/file/8153528518/%D8%B7%D9%84%D8%A7_%D8%AF%D8%B1_%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C_2_.jpg
مصارف طلا در دندان پزشکی

 http://s5.picofile.com/file/8153528576/%D8%B7%D9%84%D8%A7_%D8%AF%D8%B1_%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C_4_.jpg
تصویری از آمالگام که در دندانپزشکی مصرف میشود.


7. آقایان نیلو کایرو(Nilo.Cairo) و ا. برینکمن(A.Brinckmann) تحقیق ارزنده‌ای به نام” مواد پزشکی“ ارائه دادند که در آن طلای کلوئیدی به عنوان درمان‌گر شماره یک چاقی مطرح شده است.
طلا همچنین در درمان بیماری‌های زیر مفید می‌باشد:
8. اعتیاد 9. آلزایمر 10. حواس پرتی 11. بیماری دوگانگی (Bi-Polar Disease) که یک بیماری روانی است. 12. دندان قروچه(Bruxism) 13. ورم زانو و آرنج 14. سندرم جنگ خلیج فارس 15. سرطان 16. غلظت خون 17. بیماری‌ کرون (Crohn) 18. افسردگی 19. تورم قولن 20. کلسترول بالا 21. کم خوابی 22. پوکی استخوان 23. کشیدگی ماهیچه 24. آرتروز رماتیسمی 25. انفصال دیسک 26. زخم معده 27. زخم روده
لازم به توضیح است که موارد بالا توسط سازمان‌های صنایع غذایی تائید نشده است.(Liquid Gold )
طلا یکی از عناصر باارزش در پزشکی مدرن به شمار می رود، و علت آن این است که طلا عنصری غیرسمی و بی خطر بوده و یکی از بهترین انواع فلزات هادی جریان الکتریسیته می باشد، چگالی این عنصر می تواند آن را در زیر میکروسکوپ الکترونی قابل مشاهده سازد. علاوه براین طلا عنصری نابودناپذیر و فلزی نرم بوده و این کارکردن با طلا را آسان می کند.
دندانپزشکی
بیشتر طلاهای استفاده شده در دندانپزشکی به صورت آلیاژ با دیگر فلزات مانند پلاتین، پالادیوم، نقره، مس و روی می باشد. طلا عنصری غیرسمی بوده و در اثر فرآیندهای بیولوژیکی برای استفاده های دندانپزشکی آماده می گردد. برای دندانپزشک استفاده از این فلز به علت مقاومت بالا ، سختی زیاد ، بادوامی آن مناسب است، همچنین طلا هرگز سائیده نشده و تیره نمی شود. همچنین مقاومت بالا نسبت به عوامل شیمیایی باعث جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی طلا می گردد.
 

http://s5.picofile.com/file/8153528542/%D8%B7%D9%84%D8%A7_%D8%AF%D8%B1_%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C_3_.jpg 
دندانهای پرشده فردی توسط طلا

مزایا
1- ماده با عمر زیاد.
2- شکل پذیر بوده و به راحتی به شکل دلخواه در می آید.
3- طلا دارای سختی درحدود مینای دندان است و به طور مناسب دندان را می پوشاند.
4- طلا شکننده نبوده و خرد نمی شود.
5- طلا سازگار با محیط زیست و غیرسمی می باشد.
معایب
1- طلا بسیار گران است.
2- طلا یک هادی بسیار مناسب حرارت می باشد.
3- رنگ زرد طلا ممکن است بر زیبایی اثر نامطلوبی داشته باشد.
4- طلا به ساختار دندان متصل نمی شود و هر زمانی ممکن است جدا شود.
5- طلا ممکن است با قطب های الکتریکی بدن واکنش دهد.
لیزر
یکی از مهمترین علوم امید بخش پزشکی بحث لیزر یونی است، سطوح داخلی که بوسیله طلا پوشیده شده تمرکز اشعه را کنترل می نماید. در گسترش لیزر، بخار لیزر طلا می تواند نور قرمز با دانسیته بالا که نیاز به طول موج بالا دارد، تولید کرده و سلول های سرطانی را بدون هیچ زخمی در مجاورت سلول های سالم نابود سازد.
لیزر کم وزن جدید، بوسیله افراد نظامی طراحی شده و درمحل تماس صفحات مطلا استفاده میشود و برای زخم های ایجاد شده در مناطق جنگی استفاده می شود، به موجب آن از دست دادن خون کاهش یافته و شانس زنده ماندن در مورد زخم های جدی افزایش می یابد. در بیمارستان ها، این طرح جدید اجازه می دهد تا در صدمه های شدید و اورژانسی و بدون حرکت دادن بیمار، شانس زنده ماندن افزایش یابد.


 http://s5.picofile.com/file/8153528476/%D8%B7%D9%84%D8%A7_%D8%AF%D8%B1_%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C_1_.jpg
نمایی از دستگاه لیزر طلا دار
جراحان از ابزارآلات طلا برای تمیز کردن لخته های خون در رگ های قلب استفاده می کنند. جراحی میکروسکوپی گلوله های طلا باعث کندتر شدن پیشرفت سرطان پروستات در مردان می شود. بعضی از انواع سرطان بوسیله کلوئیدهای طلا درمان می شوند. لیزر با پوشاندن جزء به جزء بوسیله طلا زندگی جدیدی به بیماران قلبی که به سختی عمل می شوند، می بخشد.
لیزرهای وابسته به طلا، انقلابی در عرصه پزشکی ایجاد کرده اند، از تخریب سلول های سرطانی تا جراحی های اورژانسی و جراحیهای حساس روی چشم و بافت های مغز که در گذشته ممکن نبوده اند را ممکن پذیرساخته است. اخیراً، لیزرهای پوشیده بوسیله طلا برای جوان سازی بافت پوست با از بین بردن قسمت های سوخته و صدمه دیده پوست به کار برده می شوند. طلا می تواند در داخل بدن انسان بدون احتمال فرسودگی و صدمه واکنش های فیزیکی در بسیاری از نمونه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
جراحی چشم
تصادف، مریضی و یا جراحی ممکن است باعث بروز بیماری Lagophthalmos شود که با این بیماری، شخص نمی تواند چشم خود را به طور کامل ببندد. بنابراین باید چشم را مرطوب نگه داشت، پزشکان در گذشته پلک های را به صورت نیمه به هم می دوختند، اما هم اکنون کاشت پلک طلای جدید، روش رایج درمان به شمار می رود. این طلا " کاشت بار پلک" بر روی پلک بالایی انجام شده و به چشم اجازه می دهد تا پلک بزند. ماهیچه هایی که وظیفه بازنگه داشتن پلک را برعهده دارند، پلک را باز نگه می دارند، سپس هنگامیکه ماهیچه ها آزاد می شوند، سنگینی طلا باعث افتادن پلک ها می شود. طلا بهترین انتخاب برای این عمل به شمار می رود، به علت اینکه پوسیده نشده و با اشک هم واکنش نشان نمی دهد.
درمان آرتروز روماتیسمی
آرتروز ریماتوئید یکی از بیماری های خود ایمنی است که درحدود یک میلیون آمریکایی به خصوص زنان به آن مبتلا هستند. طلا در درمان بیماری های مانند آرتروز روماتیسمی در دهه 1920 استفاده می شده است و به عنوان یک درمان استاندارد از دهه 1960 رواج داشته است. درمان با طلا شامل شکل های مختلف طلا بوده و درمان مؤثری برای کنترل بعضی از انواع آرتروزبه شمار می رود. در بسیاری از مریض ها، طلا به کاهش درد، کوفتکی و کاهش تورم و صدمه استخوان کمک می نماید. طلا همچنین می تواند به شکل تزریقی و یا قرص مورد استفاده قرار گیرد. اما عملکرد طلا در این زمینه کاملاً شناخته شده نیست، مطابق با نظریه Arthritis Foundation به نظر می رسد که طلا بر روی فرآیندی که باعث درد و تورم می شود، تأثیر گذار است.
دماسنج
طلا یکی از کلیدی ترین اجزاء دماسنج های مدرن می باشد، این دماسنج می تواند دمای داخلی بدن انسان را در ظرف 2 ثانیه، فقط با نگه داشتن دماسنج در مقابل گوش خارجی قرائت کند. دمای خوانده شده بسیار دقیق بوده زیرا پرده گوش مانند هیپوتالاموس وظیفه تقسیم خون را برعهده دارد، بنابراین این ارگان دمای داخلی بدن را کنترل می نماید. در دماسنج حاوی طلا یک لوله پوشیده شده طلا که به نام "هادی موج" نامیده می شود و گرما را از گوش به قسمت های حساس دماسنج منتقل می نماید.
هادی های موج ترکیبات اصلی سیستم الکترونیکی مانند رادار و میکروموج های ارتباطات راه دور می باشد. طلا یکی از فلزات عایق گرما است و هیچ گرمایی از گوش به لوله ترمومتر منتقل نمی شود. بنابراین طلا اولین انتخاب برای گرفتن دمای بدن به خصوص در مورد نوزادان و بیماران بیهوش می باشد.

 
نمایی از دستگاه دماسنج لیزری


تحقیقات
اتصال آزمایشگاهی ذرات ریز طلا به DNA ساختار جدید میکروسکوپی را ایجاد می نماید، تا راهی به سوی تحقیقات، درمان ها و تشخیص بیماری ها در زمینه هایی مانند بیوشیمی، ژنتیک و پزشکی باز نماید.
به زودی بیماران قادر به تشخیص بیماری های مانند عفونت، سرطان، ایدز و دیگر بیماری ها و بدست آوردن نتایج فوری بوسیله تحقیقات ژنتیکی با چسبیدن مولکول های طلا به DNA می باشند.
دانشمندان در مرکز تحقیقاتی Massachusetts Institute of Technology ریزتراشه هایی به اندازه انگشت شصت انسان با بیش از 1000 قسمت ریز جدا ساخته اند، که به صورت جامد، مایع و یا ژل بوده و در زیر پوست بدن فرد بیمار کار گذاشته می شود. تراشه سیلیکاتی با ورقه طلا پوشیده شده است. دارو زمانی که قطعه الکتریکی کوچک بین پوشش طلا و الکترود طلا فعال می شود، آزاد می شود.

مجید غفوری

طلا

پزشکی