metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

برای نمایش تصاویر متحرک صبور باشید و یا تصویر را دانلود نمایید.

واکنش ترمیتترمیت
ترمیت می تواند از تعداد زیادی پودرهای فلزی و اکسید فلزی ایجاد شود. اکسید آهن و آلومینیم ترکیبات متعارفی هستند. این واکنش اکسیداسیون - کاهش به شدن گرمازاست. اتم های اکسیژن از یک مولکول به مولکول دیگر می روند و این کار منجر به ایجاد حرارت بسیار می شود به نحوی که فلزات مجاور نیز ذوب می شوند.
 

 

 

تبلور استات سدیمتبلور استات سدیم
استات سدیم میتواند می تواند در آب در حال گرم شدن، حل شود. اما در هنگام سرد شدن محلول مولکول های استات سدیم متبلور می شوند. اگر مقدار کمی تلاطم در محلول باشد فرایند آغاز می شود. در این تصویر با ضربه به شیشه عملیات تبلور آغاز می شود. همچنین گرمای نهان را آزاد می کند که همان مکانیسمی است که در گرم کننده های طبی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تشکیل کریستال یخیخ خشک
مولکول های آب خواص شگفت انگیزی دارند. یکی از آن ها نحوه ایجاد کریستال های گسترده از مولکول های آب در هنگام انجماد است. در این تصویر مشاهده می کنید که کریستال های یخ از برخورد بخار آب با یخ خشک پدید می آیند.
 

 

مار فرعونمار فرعون
هنگامی که تیوسیانات جیوه II در معرض حرارت قرار می گیرد، به دو ترکیب تجزیه می شود که یکی از آن ها نیترید کربن است. این مواد فضای زیادی را اشغال می کنند و چگالی پایینی دارند. این فرآیند گرمازا است. محصولات این واکنش سمی هستند.



تیوسیانات جیوه

 

 

 

 

 

 

 





اوبلک خزنده
اوبلک اسم جذاب ترکیب نشاسته ذرت با آب است؛ این ترکیب مثال خوبی از سیال غیر نیوتنی است. نشاسته ذرت یک پلی ساکارید است که از پیوند مولکول های گلوکز ایجاد می شود. هنگامی که در آب به صورت سوسپانسیون در می آید این مولکول های شبکه ای را ایجاد می کنند که در مقابل حرکت سریع مقاومت می کند اما هنگامی که به آرامی حرکت می کنند، به آرامی از کنار یکدیگر عبور می کنند.


واکنش بریگز روشربریگز روشر
واکنش بریگز روشر نخستین واکنش شیمایی نوسانی بود که در سال 1921 کشف شد. این واکنش شامل افزودن مقدار مناسبی پراکسید هیدروژن و یودات به محلول اسیدی است. کاهش یودات به یودین منجر به تغییر رنگ می شود. واکنش های پی در پی گوناگون منجر به تغییر غلظت ایودین شده و تغیر رنگ پی در پی را ایجاد می کند.

مجید غفوری