metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata متالورژی دیتا

متالورژی،نانو،ریخته گری،مدلسازی،جوشکاری،فرج،متالوگرافی،بیومتریال،ایمنی صنعتی،استخراج،عملیات حرارتی،فلزات،مهندسی مواد،خوردگی،دیرگداز

metallurgydata       متالورژی دیتا

به لطف خدا،metallurgydata کاملترین و پر بازدیدترین(آمار حقیقی و قابل باز دید)مرجع اطلاعات مواد و متالورژی با بیش از 1300 عنوان ،شامل هزاران متن،کتاب،تصویر،فیلم تخصصی در خدمت شما می باشد.پاسخ به سئوالات و مشاوره رایگان با تجربه20 سال تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف متالورژی.

آماده معرفی طرح ها و واحدهای صنعتی موفق و نو آور بصورت ویدئو و متن در این مجموعه هستیم.

http://kiau.ac.ir/~majidghafouri
09356139741:tel
ghfori@gmail.com
با عرض تقدیر و تشکر از توجه و راهنمایی کلیه علاقمندان
با ctrl+f موضوعات خود را در متالورژی دیتا پیدا کنید

پیامرسان تلگرام: metallurgydata@

بارکد شناسایی آدرس متالورژی
بایگانی

http://s5.picofile.com/file/8119360576/%D8%AC%D9%84%D8%A8%DA%A9_%D8%A2%D9%84%DA%98%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%AA.jpg

آلژینیک اسید  Alginic acid یا در اختصار آلژیناتبا فرمول شیمیایی C۶H۸O۶)n )یک ترکیب شیمیایی و یک پلی‌ساکارید غیر یونی است که در دیواره سلول نوعی جلبک قهوه‌ای وجود دارد که در تماس با آب به‌شکل صمغ ژله‌ای تغییر شکل می‌دهد. این پلی‌ساکارید با جرم مولی ۱۰٬۰۰۰ - ۶۰۰٬۰۰۰ g/mol قادر است تا ۲۰۰ برابر وزن خود آب را جذب کند. از این قابلیت در حوزه بهداشت و درمان در ساخت مواد پانسمان پیشرفته برای جذب ترشحات شدید زخم استفاده می‌شود.شکل ظاهری این ترکیب، پودر فیبری سفید و زرد است.

آلژینات پودری است به رنگ آبی یا زرد که پس از آنکه با آب مخلوط شود تا یکی دو دقیقه می بندد و به شکل پنیر(لاستیک) در می آید.
طریقه مصرف آن نیز بر روی بسته های آن توضیح داده شده است که نمونه های ایرانی و خارجی آن از لحاظ مقاومت و شکنندگی با هم فرق میکند.
دندانپزشکان از آلژینات برای قالب گیری از لثه استفاده می کنند.در مجسمه سازی برای قالب گیری از دست و صورت کاربرد دارد.
1-روش قالب گیری حوضچه ای: بدین صورت است که شما ابتدا با مقوای چرب یا ظرفی متناسب با ابعاد دست فضایی را برای ریختن آلژینات به دور کار ایجاد می کنید .سپس دست خود را با کرم چرب کننده چرب کنید و به داخل ظرف قرار دهید .مقداری آلژینات را درون آب ریخته و با همزن دستی به خوبی هم بزنید تا یکدست شود مانند ماست زده شده و آن را به دور دست بریزید.حال صبر کنید تا آلژینات سفت شود .سپس دست خود را خارج کنید و به جای آن گچ بریزید(هنگام گچ ریزی دقت کنید که مایه گچ سفت نباشد و همچنین سطح کار هوا نگیرد) حال مجسمه گچی از دست آماده است.
2-قالب دو تکه آلژیناتی:در این روش مصرف آلژینات  خیلی پایین می آید.با استفاده از کل دست را به دو قسمت تبدیل کنید (مانند روش قالب سیلیکونی دو تکه)و مقداری آلژینات را روی دست بریزید تا ضخیم شود وبعد مقداری گچ برای پشت قالب استفاده کنید سپس گل را برداشته و تکه دوم را پس از چرب کردن محل اتصال دو تکه آلژینات با روغن انجام دهید.
قالب گیری صورت :یک تکه مفتول را از درون ابر یا اسفنج رد کنید و آنرا به دور سر قرار داده و خم کنیدتا دور سر را کاملا بپوشاند.صورت را چرب کرده و از مدل بخواهید به  پشت بخوابد .حال آلژینات را آب گرفته و بر روی صورت بریزید ،دقت کنید که حفره های بینی باز بماند تا مدل بتواند نفس بکشد.پس از آن پشت قالب تهیه کنید وماسک را از روی صورت بردارید و درون آن را گچ بگیرید.

تصاویر قالبگیری دست در ادامه مطلب

http://s5.picofile.com/file/8119362484/%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C_%D8%AF%D8%B3%D8%AA_%D8%A8%D8%A7_%D8%A2%D9%84%DA%98%D9%86%DB%8C%D8%AA.jpg